gissla 1 Postad 24 Oktober , 2014 Hej, har tidigare kört på,Volvos obilliga produkter men får nu tag på gratis genom jobb. Den oljan jag har här är en 75w-90 som uppfyller GL-5 men den är alltså semi-syntet, manualen säger helsyntet. Drev Volvo Sx från 2011. Vad tror ni köpa dyr helsyntet eller hälla i gratis semi? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 27 Oktober , 2014 Här på jobbet så häller de i (Gratis) Mobil1 helsyntet i penta dreven Är den väl inkörd så borde det inte vara något problem att hälla i den semi som är gratis, Den uppfyller ju GL-5. Hur mycket sparar du för att slippa fundera? Själv så gick jag till OkQ8 och köpte GL-5 till min i stortsätt nya 100 timmar gammla Suzuki. Mest för att jag har sett att det står OKQ8 på vissa av Suzuki orginal produkter. Den går ännu utan problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 27 Oktober , 2014 Jag köpte också OKQ8:s olja på 20 liters dunk. Blir mycket billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 27 Oktober , 2014 Jag kör på safe och köper helsyntet på typ biltema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser