majure 0 Postad 23 Oktober , 2014 Hej, Nån som vet hurudan modell av stävstege passar till en Nimbus 28 DC med peke? Har båten en bit ifrån på vinterförvaring så slipper inte och mäta just nu. Har kollat på båtsystems stegar en del, och undrar om typ BU75P eller motsvarande passar? De som "hängs på" och har ett långt stöd till stäven är väl uteslutna eftersom "stödbenet" skulle bli så jäkla långt på en båt med peke? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
majure 0 Postad 24 Oktober , 2014 Svarar mig själv ifall nån har nytta av det Åkte ner och mätte båten och kom fram till att B75P borde gå att montera utan större modifieringar. Beställde boatstuffs stege iställtet vilken motsvarar båtsystems B75P. Återstår att se hur det går med monteringen när jag fått stegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomasha 0 Postad 28 Februari , 2015 Har du prövat montera stegen? jag funderar på samma sak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
majure 0 Postad 5 Juni , 2015 Har du prövat montera stegen? jag funderar på samma sak. Blev slutligen en anna modell av stävstegen iaf. Se bifogad bild på en 3+1 stävstege. Den andra skulle nog gått att montera, men skulle blivit lite krångligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser