Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
Robertz

Trött på att bära grejjer till båten - finns lösning?

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

hej tycker den verkar lite klent bygd anars är det jätte bra vagn skulle hellst vilja luftfylda hjul :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Håller nog med att det helst skulle vara luftfyllda gummihjul, men det går kanske att montera? Den blir nog svårkörd på grus, men på asfalt och hård gräs och andra hårda ytor kan det nog fungera riktigt bra. Och det går ju att bygga en hel vagn själv om man hellre vill det. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Utan att veta hur å var Du har Din båt förtöjd,så rent praktiskt är en vanlig skottkärra oslagbar,speciellt offroad,där en kärra/vagn med flera hjul går bet.Tänk åxå på att fördela vikten i kärran så att minsta möjliga vikt hamnar i skacklarna,då kan man köra rejält tunga lass även bland stock å sten.Komplettera med en rymmlig å bärvänlig ryggsäck så får Du med dig det mesta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flytta till båten i stället.... då behöver du bara bära allt en gång! :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alternativt är att flytta hem båten. Skaffa en fin kärra till båten i stället så blir i och upptagning ett nöje. Lås fast ordentligt hemma, gärna i garage så behöver du inte ta ut en enda pryl ur båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen! Fick så sent som idag en vårkatalog från biltemadär de visar en bild på en träskrinda. Den har luftgummihjul, ledad framaxel, max last: 40 kg och måtten är 900 X 610 X 580 mm. Pris: 298 kr och ser prisvärd och ganska bra ut. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

ja men du får släpa en stor kärra du med :-D :-D :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte en cykelkärra? Det har jag funderat på, men inte kommit till skott. Men jag har ju bara knappt 500 meter till båten. För visst är det en himla massa grejer jämt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En släkting som har sin båt i norra Vättern, Olshammar för att vara exakt, slipper sådana problem. Där har marinan fixat med en lättrullad cykelkärra på ca 1 x 1,5 m som de dessutom har byggt ramper för till bryggorna. Bara att lasta vid bilen på parkeringen och lätt som en plätt få med sig hela semesterpackningen på en vända ända fram till båten. Om du inte lyder mitt första råd och flyttar till båten så är nog det här den ant bästa lösningen jag kan komma med. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade samma problem i många år och kom att avsky att släpa vertygslådor, träplank, fernissdunkar mm. Enkel pirra med tre ölbackar på tror jag fugerar bättre än de varianter som säljs idag. Slittålig, får plats i bilen och kan släpa tungt också. På ett varv hade jag en låsbar låda som jag ställde i klubbhuset. En sådan kan man säkert få plats med i mastskjul och andra ställen också. Kan man bara ställa den ute kan man bygga den som en bänk mot en byggnad och ha låsfunktionen mot väggen så att det inte upplevs som en låda med intressant innehåll. På ett annat ställe hyrde jag in mig i en liten bod. På ett tredje hyrde jag ett källarutrymme. Sedan flyttade jag ut till båten. Det är helt klart det bästa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...