Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
anders-p

Bogpropeller

Rekommendera Poster

Vad ska man välja för märke på blivande bogpropeller, en del är relativt mycket dyrare än andra, är dom bättre eller vad tar dom betalt för?? det finns ett märke som heter Craftsman från Holland ett stort märke vad jag förstått, fått bra kritik i Tyskland.. Och är betydligt billigare ca 25%..

Är det någon här som har erfarenhet av detta märke eller nått annat märke, tacksam för hjälp..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en Vetus 4 Hk installerad 1992, hittills har jag inte haft något som helst problem.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också en Vetus 55 (4,2hk), monterad -11. Helnöjd med den, bra pris på Erlandssons. Klart prisvärd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en Side Power (??hk) från Hjertmans  och monterade den själv för ca 10 år sedan. Allt har fungerat perfekt hela tiden. Priset var, iaf när jag köpte den, rimligt. 

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har försökt hitta denna ref till goda testresultat i tyskland men inte hittat det ännu. Någon som kan hjälpa att hitta denna info?

Även jag funderar på bogpropp, bland de små storlekarna 3-4 hk kan man nog lika gärna köpa de kända märkena i stället, de är bara typ 20% dyrare. För de starkare modellerna däremot förefaller Craftsman vara mer prisvärd där blir det i princip halva priset.

Craftsman ser lite större- klumpigare ut, troligen Kina-tillverkad men trots det kanske prisvärt.

Men jag har svårt att hitta annan info än sådan som är direkt kopplad till marknadsföring.

Någon med erfarenhet av Craftsman ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...