Tommy-B 0 Postad 16 Oktober , 2014 Jag har en Princess 412 -84. Båten har en targabåge av rostfritt mitt på Flybridge. Min tanke var att plocka bort den bågen och montera en "traditionel" båge som sitter på lite nyare modeller. Jag har varit i kontakt med både INA Marin och Princess i England men det finns inga verktyg kvar att göra någon targa med. Vad gör jag? Skickar med bild på hur jag vill att det ska se ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 17 Oktober , 2014 Är det av utseendeskäl?Känns som mycket jobb att byta en RF båge till en plastad? Men jag är seglare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tommy626 0 Postad 17 Oktober , 2014 Är det av utseendeskäl? Känns som mycket jobb att byta en RF båge till en plastad? Men jag är seglare... Nja delvis men jag hade tänkt att fixa till hela "övervåningen" med ny durk,soffor mm. Den targan jag har nu sitter mitt på och tar ganska mycket plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 18 Oktober , 2014 Gör en i aluminium, spackla med epoxi och lacka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 18 Oktober , 2014 Finns en färdig på blocket.. http://www.blocket.se/orebro/Targabage_56768314.htm?ca=11&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jari_L 15 Postad 18 Oktober , 2014 Det är jag som har annonsen på blocket. Den skulle absolut kunna passa bra utseendemässigt på din båt. Bredden på den är ca 246cm så kan bli lite för smal på din fly. //Jari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tommy626 0 Postad 19 Oktober , 2014 Jari Kan Du fixa måtten åt mig? Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jari_L 15 Postad 19 Oktober , 2014 Jari Kan Du fixa måtten åt mig? Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen Bredden på den är som jag skrev tidigare ca 246cm. Höjden är ungefär 1meter i 45 graders vinkel. Lite svårt att mäta när den ligger lös men på ett ungefär iaf. Bågen jag ska sälja är väldigt lik den vi har på vår nuvarande båt,kanske något högre. Provar att bifoga en bild. Är alltså inte den bågen men väldigt lik utseendemässigt. // Jari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jari_L 15 Postad 19 Oktober , 2014 Jari Kan Du fixa måtten åt mig? Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen Bredden på den är som jag skrev tidigare ca 246cm. Höjden är ungefär 1meter i 45 graders vinkel. Lite svårt att mäta när den ligger lös men på ett ungefär iaf. Bågen jag ska sälja är väldigt lik den vi har på vår nuvarande båt,kanske något högre. Provar att bifoga en bild. Är alltså inte den bågen men väldigt lik utseendemässigt. // Jari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marineestate 0 Postad 30 November , 2014 Jari Kan Du fixa måtten åt mig? Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen Bredden på den är som jag skrev tidigare ca 246cm. Höjden är ungefär 1meter i 45 graders vinkel. Lite svårt att mäta när den ligger lös men på ett ungefär iaf. Bågen jag ska sälja är väldigt lik den vi har på vår nuvarande båt,kanske något högre. Provar att bifoga en bild. Är alltså inte den bågen men väldigt lik utseendemässigt. // Jari Hej Hur tillverkade du din targabåge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jari_L 15 Postad 1 December , 2014 Hej!Jag köpte den färdig så vet inte hur just den här är tillverkad. Men man kan ana en skarv mitt på runt om så gissar på att de haft en yttre och en inre form när de plastat och sedan monterat ihop till ett stycke. // Jari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser