Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Tommy-B

Targabåge Princess

Rekommendera Poster

Jag har en Princess 412 -84. Båten har en targabåge av rostfritt mitt på Flybridge.

Min tanke var att plocka bort den bågen och montera en "traditionel" båge som sitter på lite nyare modeller.

 

Jag har varit i kontakt med både INA Marin och Princess i England men det finns inga verktyg kvar att göra någon targa med.

Vad gör jag?

Skickar med bild på hur jag vill att det ska se ut.

post-75557-0-06389400-1413492041.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det av utseendeskäl?
Känns som mycket jobb att byta en RF båge till en plastad? Men jag är seglare...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det av utseendeskäl?

Känns som mycket jobb att byta en RF båge till en plastad? Men jag är seglare...

Nja delvis men jag hade tänkt att fixa till hela "övervåningen" med ny durk,soffor mm.

Den targan jag har nu sitter mitt på och tar ganska mycket plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är jag som har annonsen på blocket. Den skulle absolut kunna passa bra utseendemässigt på din båt. Bredden på den är ca 246cm så kan bli lite för smal på din fly. //Jari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jari

Kan Du fixa måtten åt mig?

Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jari

Kan Du fixa måtten åt mig?

Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen

Bredden på den är som jag skrev tidigare ca 246cm. Höjden är ungefär 1meter i 45 graders vinkel. Lite svårt att mäta när den ligger lös men på ett ungefär iaf.

 

Bågen jag ska sälja är väldigt lik den vi har på vår nuvarande båt,kanske något högre.

Provar att bifoga en bild. Är alltså inte den bågen men väldigt lik utseendemässigt.

 

// Jari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jari

Kan Du fixa måtten åt mig?

Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen

Bredden på den är som jag skrev tidigare ca 246cm. Höjden är ungefär 1meter i 45 graders vinkel. Lite svårt att mäta när den ligger lös men på ett ungefär iaf.

 

Bågen jag ska sälja är väldigt lik den vi har på vår nuvarande båt,kanske något högre.

Provar att bifoga en bild. Är alltså inte den bågen men väldigt lik utseendemässigt.

 

// Jari

post-101388-0-55006600-1413730296_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jari

Kan Du fixa måtten åt mig?

Värt att testa, annars blir det nog att tillverka en egen

Bredden på den är som jag skrev tidigare ca 246cm. Höjden är ungefär 1meter i 45 graders vinkel. Lite svårt att mäta när den ligger lös men på ett ungefär iaf.

 

Bågen jag ska sälja är väldigt lik den vi har på vår nuvarande båt,kanske något högre.

Provar att bifoga en bild. Är alltså inte den bågen men väldigt lik utseendemässigt.

 

// Jari

 

Hej

Hur tillverkade du din targabåge?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!Jag köpte den färdig så vet inte hur just den här är tillverkad. Men man kan ana en skarv mitt på runt om så gissar på att de haft en yttre och en inre form när de plastat och sedan monterat ihop till ett stycke.

// Jari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...