Gå till innehåll
söndag 08 september 2024
optimax75

Oljebyte optimax 75

Rekommendera Poster

Hej!

Har frågat många personer om mitt problem men fått lite olika svar. När jag för ett par veckor sedan skulle byta olja inför vinterkonserveringen så ser jag en grönfärgad olja som rinner ut. Har ngn sett eller stött på ngt liknande?(bifogar bild). MOtorn är en optimax mercury 75hk - 06. Bra skick.

En annan sak som jag heller inte tänkt på tidigare var att när jag hällde i lite olja i tändstiftshålen så rann det ut vid propelleraxeln när jag tippade ner motorn.

 

Ngn som har sett eller hörttalas om detta? 

 

Tack på förhand!

 

post-106161-0-67254400-1413399315_thumb.jpg

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej den gröna oljan är merc.hispeed olja så den är riktig.Olja som rinner ut är förmodligen att du har hällt i så mycke olja så det rinner ut eftersom avgaserna går ut i proppen Med vänlig hälsning Tutte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej den gröna oljan är merc.hispeed olja så den är riktig.Olja som rinner ut är förmodligen att du har hällt i så mycke olja så det rinner ut eftersom avgaserna går ut i proppen Med vänlig hälsning Tutte

Hej, när jag hällde på olja i tändstiftshålen läckte det också ut via propellern, det ska vara ett naturligt beteende. Har också en Optimax.

 

vh

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mercury har lite olika oljor i växelhuset på sina modeller,min nya 50 hästare hade samma färg som din,den nya ja fyllde på high performance olja ,var starkt blågrön,dom gamla sae 90 oljorna var ju bruna,men utvecklingen på oljor går ju framåt,så nästa gång kanske man får se en röd olja rinna ut,ha ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...