Gäst Peter Postad 6 April , 2005 Ska titta på en beg motor och säljaren vet inte om det är kort eller lång rigg på den hur kan man se det motorn är en Yamaha 60 -89 med p/t någon som vet längden på en kort resp lång rigg....? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrikhan 0 Postad 6 April , 2005 tja jag ställde samma fråga själv för ett tag sen på det här forumet svaret jag fick var: lång rigg 520 mm eller 502 mm ?? kort rigg 310mm mät höjden mellan din köl och överkant akterspegel så att motorn blir rätt!!! mvh patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whiskymannen 0 Postad 11 April , 2005 när det gäller yamaha så är det bara en bokstav i modell numret du behöver,f ska det vara om det är en 89a.du kan kolla själv på marinshopen.se där dom har årsmodell register o mycke mer. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 19 April , 2005 Du ser på motorn och akterspegeln om det är kort eller lång rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tyvven 0 Postad 21 Maj , 2006 Ngn som har ett svbar hur man kan se om det är lång eller kort rigg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 21 Maj , 2006 Jag har för mig att riggen mäts i tum och då är en lång lite över 500 mm och en kort något under 400./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser