gocke 0 Postad 15 Oktober , 2014 Är det någon som vet om det finns en kran eller dävert på marknaden som klarar av att lyfta en motor från t.ex. en gummibåt upp till pulpit eller motorfäste? Vart köper jag och vad kostar det i så fall... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Oktober , 2014 Har du motor eller segelbåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 292 Postad 15 Oktober , 2014 Jag har en ankardävert på min båt, sitter på pushpit och är uppfällbar. Jag använder denna även till motorn utan problem men jag får lyfta motorn över pushpiten. NOA har en liknande typ: http://www.hjertmans.se/article/noa-ankardavert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gocke 0 Postad 15 Oktober , 2014 Segelbåt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Oktober , 2014 Segelbåt... Då kan man ju använda bommen, men Gaidin´s förslag kanske är bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 292 Postad 15 Oktober , 2014 Fast med bommen får man ju upp motorn hela vägen på däcket, det sparar nog ryggen en del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Oktober , 2014 Fast med bommen får man ju upp motorn hela vägen på däcket, det sparar nog ryggen en del. Ryggen skall man va rädd om - det kom jag på först när det var för sent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser