Gaidin 298 Postad 15 Oktober , 2014 Hoppsan så det kan gå! Jag tyckte min segelsäsong hade flutit på utan att jag klantat till mig men... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Oktober , 2014 Är det din båt? Tur att det fanns en skädda. Du får samla ihop några gubbar och bjuda dem på kaffe på fördäcket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 15 Oktober , 2014 Ja, det är min båt. Det löste sig i går genom att med domkraft lyfta lite längst bak på kärran så kunde jag långsamt sänka ner fören. Inga problem. Lade ett par balkar bak under vagnen och hissade sedan upp fören lite med veven och klämde fast som så nu sitter allt fint. Skäddan är min vän! <3 Det var en riktigt otäck upplevelse, den började tippa i samma sekund som jag satte foten på akterdäcket men allt gick bra. Tur de har byggt rejäla roderupphängningar i Henån på 80-talet. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Oktober , 2014 Jag hade under 1970 och 80-talet en 27-fots långkölad havskryssare på 3,5 ton. Hade som vagga två balkar med två vajrar och en krok på varje vajer som lade över relingen. Nån gång i början på 1970-talet hamnade båten så att vattnet blev ståendes på däcket. Tog tag under kölen med en "truckdomkraft och lyfte för att palla under den främre balken. När jag nästan fått upp båten dit jag ville började den att vrida sig. Jag satte blixtsnapp ner den igen. Kändes riktigt ruggigt. Var alltid noga efter det med att jag placerade båten i våg från början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 15 Oktober , 2014 Den siktar högt inför nästa säsong? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 15 Oktober , 2014 Najaderna har rejäl planingströskel har jag hört... Hoppas allt går väl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser