Jesper-Visby 10 Postad 13 Oktober , 2014 Halloj! När jag skulle byta olja härom dagen innan upptagning fick jag inte ur all gammal olja. Varmkörde motorn, sög ur oljan med en oljesug med undertryck via hålet för oljestickan, bytte även filtret. Jag bedömer att ca en halvliter inte gick att få ur. Någon som har en idé varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 13 Oktober , 2014 Lutar kanske motorn bakåt? /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 13 Oktober , 2014 Vet du att det finns olja kvar? Kollade du nivån innan du började bytet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jesper-Visby 10 Postad 14 Oktober , 2014 Japp jag kollade oljan innan. Motorns lutning skulle ju absolut kunna inverka. Hade tre olika grovlekar på sonden ner i motorn och försökte med alla tre för att verkligen komma ned hela vägen. Tänker att motorn får stå med detta bytet till våren då jag gör ett nytt försök efter sjösättningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser