seglardan 0 Postad 13 Oktober , 2014 Jag har lagt i Sika på min segelbåt som inte härdar. Vi är dessutom två båtar på samma brygga som har samma problem. Jag har fräst ur nytt spår och lagt i ny sika, så det är inget problem med kemikalier. Jag har många gånger hört av mig till Sika och varje gång lovar dom att återkomma och hjälpa mig, vilket aldrig sker. Dom har tagit prover på Sikat i juni och lovade tom att ta bort det gamla, vilket dom inte gjorde. Dom ändrade sig och sa att jag skulle få betalt för att göra det själv. Dom har givetvis inte betalat ut några pengar trots att det nu är tre månader sedan. Jag ringde tom till Kenneth Baggström, VD för Sika. Han lovade att Sika skulle återkomma under veckan. De har dom naturligtvis inte gjort. Är det någon mer som har problem med: 1. att Sika ignorerar sina kunder 2. Sika som inte härdar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 564 Postad 13 Oktober , 2014 1. Nej, har tvärtom fått bra bemötande och råd från Sika 2. Nej, har aldrig hört om det förr. Välkommen till MG! Ett litet tips i all välmening. Börja inte ditt "liv" på en site med att klaga på och hänga ut ett företag. Det är lätt hänt att de andra på siten bara struntar i dina kommentarer då det är ganska många som bara hoppa in och "skitar ner" ett företag för att sedan försvinna. Ger inget speciellt bra intryck! Hoppas det löser sig med ditt problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 13 Oktober , 2014 På fråga 1: har fått mycket bra bemötande dom gånger jag kontaktat Sika. Fråga 2: Jag har faktiskt råkat ut för Sika 291 som inte härdat. Det var bordsgenomföringar tätade med ovanstående, som efter ca tre år fortfarande var smetiga, och fick göras om. Jag orkade inte bemöda mej med reklamation, det hade ju varit tätt under tiden. Jag gjorde om det pga en genomföring ej satt fast ordentligt (började rotera). Men jag antog att det var ett måndagsexemplar, i alla andra fall har jag varit helnöjd med produkten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seglardan 0 Postad 13 Oktober , 2014 Jag har (eller har haft) ett mycket gott förtroende för Sika och deras produkter. Det här ärendet har dock hanterats mycket illa, men det är klart att det kan bero på att jag har pratat med fel person. Jag tror att så länge vi håller oss till fakta så är det väl bra att belysa hur ett företag agerar. 1. de har under sex månader inte återkommit en enda gång trots stora problem med ett kladdigt teakdäck. 2. de har inte bemödat sig att ringa till grannbåten trots att de fått telefonnummer och de har kvar tuben (vilket borde vara av betydelse för att spåra produktionsbachen) 3. de lovade mig ersättning då jag utförde jobbet själv vilket var betydligt mer arbete än vad man kan tänka sig. Det har inte utbetalats. Det är ju i vart fall hoppfullt att ni har fått bra support av Sika - låt oss hoppas på de bästa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Oktober , 2014 Råkat ut för sättlim som aldrig torkade var knappt kladdigt, åkte ner på cheapy med patronen och det visade sig att hela batchen troligen var felaktig minns inte märket men det spelar ingen roll allt kan gå fel även för stora företag. använder inte sika men wurths produkter och vet att deras limtäta påverkas om den målas över för tidigt med färg som innehåler vissa lösningsmedel. Hade du någon lack över sikan eller i närheten eller gjort rent med cellulosaförtunning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seglardan 0 Postad 13 Oktober , 2014 Jag använde ingen lack eller något annat. Jag har fräst ut nya spår och lagt i ny Sika, ingen rengöring. Jag har tidigare tvättat däck med såpa, ca. 6 månader tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser