Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Kaj-G

slow mode johnson 89

Rekommendera Poster

Hej alla motorkunniga

har en liten fråga . verkar som min motor hamnat i slow mode varvar inte över 2000varv.motorn kyler som den ska.hur kopplar jag ur slow funktionen. börjar jag med att dra ur kontakten från givaren i toppen (nr1 på elchemat)?  om det inte hjälper ska jag dra ur kontakten vid 2 eller 3 

tackpost-84317-0-42591900-1412700216_thumb.jpegsam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag känner till om SLOW är det jag läst mig till. Vid SLOW mode begränsas varvet till 2500 rpm. SLOW mode styrs av en termoswitch i toppen. När denna switch sluter mot jord går motorn in i SLOW. Vid SLOW mode skall det också pipa i reglaget (styrs av ledningen som går till dioden). För en tid sedan skrevs ett inlägg att motorn gick normalt efter att den ljusbruna ledningen till termoswitchen jordats. Alltså tvärt emot förväntat beteende.
Sannolikt berodde detta på en felfunktion i Powerpacken. Du kan testa detta, har du tur så funkar det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej å tack för all feedback,så kabeln från powerpacken kan jag prova med att lossa vid 2, och funkar inte det prova att jorda den, ska testa i helgen,

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja så kan du göra. Notera att SLOW funktionen sitetr i Powerpacken, som begränsar varvtalet genom att skapa tändningsmissar. Motorn går alltså normalt upp till 2500 rpm och börjar sedan gå riktigt illa. SLOW styrs inte av VRO funktionen, så det finns ingen anledning att söka felet bland ledningarna till VRO:n

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej å tack

När jag kopplar bort från powerpackem,den sitter väll under svänghjulet??

Kaj

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Perfekt ,blir test i helgen,tack för all hjälp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha allihop, nu har jag varit ute å provat, blev ju skit som vanligt. Enda framsteget var att det som jag trodde var slow mode var inte det,det lyckades jag få idag när jag jordade vid 2 på bilden ovan, så det jag har haft fel på var inte slow mode, har nu sprättat upp alla kabel härvor för att kolla om det är någon kabel som är av försöker även att få bort svänghjulet så jag kommer åt powerpacken men den sitter som berg har nu en avdragare som får sitta i spänn tills i morgon..

Börjar nu få slut på idéer, det som jag gjort hittills är rengjort förgasarna ,har bytt allt i elväg förutom powerpacken och kabel stammarna dom håller jag på att kolla nu

Så är det någon som har några bra förslag, så är det bara att ösa på

Nu får det bli en bira i ställe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...