andreas86a 4 Postad 5 Oktober , 2014 Hej!ska lyfta ur min mercrusier 454 års 94 ur båten för byte av styrtapp,nån som lyft ur sin motor ur en bayliner 2855 års 94?tänkte ifall det går att få ur motorn på nåt sätt utan att behöva ta bort targabågen? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 6 Oktober , 2014 (redigerade) Varför lyfta ur motorn? Det räcker om du taljar upp den så du kommer åt att lossa Y-pipen och skölden innifrån. Redigerad 6 Oktober , 2014 av BerraS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 6 Oktober , 2014 Varför lyfta ur motorn? Det räcker om du taljar upp den så du kommer åt att lossa Y-pipen och skölden innifrån. Hej!ja jag vet men tänkte även kolla över lite annat på motorn och göra i ordning kölsvinet:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 9 Oktober , 2014 Varför lyfta ur motorn? Det räcker om du taljar upp den så du kommer åt att lossa Y-pipen och skölden innifrån. Hej!ja jag vet men tänkte även kolla över lite annat på motorn och göra i ordning kölsvinet:) Ingen som vet?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 9 Oktober , 2014 Fram med tumstocken så är det enkelt kollat Har haft ur maskiner i liknande båtar utan att ta bort targan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 10 Oktober , 2014 Hmm...kort sagt så är det fullt möjligt. Kompisen gjorde det för några år sen. Han fick däremot tillverka nån slags L-arm för att kunna lyfta och det var ett jäv...hiskeligt krångel! Men det går. Tyvärr har jag inte mer kunskap om hur han bar sig åt, sorry. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 16 Oktober , 2014 Tack för hjälpen!motorn är nu urlyft ur båten med targabågen kvar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser