Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
ThomAh

Pensionera båten

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har tyvärr blivit tvungen att lägga upp min båt på land sedan 3 år tillbaka. Två ungar gör att jag nu varken har tid eller ekonomi för att hålla båten i form.

Den har stått med bristfällig täckning och har en del vatten i sig, dynor och gardiner och sådant måste bytas, den måste poleras upp på alla ytor osv.

Frågan är - om jag inte hittar någon med tillräckligt mycket tid och energi som kan ta över båten, hur gör man då? Det går ju inte direkt att ställa ner den i grovsoprummet.

Det gäller en Ryds Camping från 76 (tror jag) med en väl fungerande 70 hästars Johnson

/thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sälj motorn och låt båten följa med.

Till rätt pris går allt att sälja.

Det finns båtskrotar men där lär du få betala för att bli av med båten.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars kan du såga ner båten med tigersåg och lämna resterna på återvinningscentralen. Om motorn fungerar så går den att sälja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart kan man såga upp båten själv, men om man inte har tid att sjösätta båten och använda den så har man nog inte tid att såga upp båten heller.

Att låta skrota båten kostar nog 10 000:- till 20 000:- kr om man inte gör något själv. Bättre att sälja båt med motor tror jag. Du kan ju låta säljaren pruta 10 000:- kr utan att det kostar dig något.

Då kommer troligen båten till glädje för någon också.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...