Jas65 2 Postad 4 Oktober , 2014 Hej Är det ngn som vet mellan tummen o pekfingret vad en marinfirma tar för arbetskostnaden för att inst en bogpropp i ett glasfiberskrov (Uttern C68) Med vänlig hälsning JaS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 4 Oktober , 2014 Jag har kollat lite på detta och det verkar ligga på närmare 30 000:- förutsatt att du låter marinan göra allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jas65 2 Postad 4 Oktober , 2014 2014-10-04 vid 03:56 skrev Chha: Jag har kollat lite på detta och det verkar ligga på närmare 30 000:- förutsatt att du låter marinan göra allt. Oj...tack. Mvh JaS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 572 Postad 4 Oktober , 2014 Mycket pengar ja! Men det är inte ett litet jobb att montera en bogis. Om det ska göras bra iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 28 Oktober , 2015 Lyfter gammal tråd. har en offert på montering av bogpropeller till min 760. 45500:-. Mycket pengar. frågan är om det är värt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 28 Oktober , 2015 (redigerade) 2015-10-28 vid 19:52 skrev Alicia1: Lyfter gammal tråd. har en offert på montering av bogpropeller till min 760. 45500:-. Mycket pengar. frågan är om det är värt? En del firmor hyr ut det verktyget man använder för att ta upp hålet för glasfiberröret om man tror sig kunna klara av det själv. Annars är principen att man gör ett mindre hål och däri placerar en stång på vilken man använder ett ritsverktyg som då gör att man följer skrovets form exakt och sedan fräser det ovala hålet som behövs för bogröret. Sedan kräva att man förstår principen för vattenströmning och det motstånd som blir om man inte fyller ut i framkant av röret för att vattnet ska träffa rakt i bakkant om du förstår hur jag menar? Redigerad 28 Oktober , 2015 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 28 Oktober , 2015 2015-10-28 vid 20:05 skrev pseudonym: 2015-10-28 vid 19:52 skrev Alicia1: Lyfter gammal tråd. har en offert på montering av bogpropeller till min 760. 45500:-. Mycket pengar. frågan är om det är värt? En del firmor hyr ut det verktyget man använder för att ta upp hålet för glasfiberröret om man tror sig kunna klara av det själv. Annars är principen att man gör ett mindre hål och däri placerar en stång på vilken man använder ett ritsverktyg som då gör att man följer skrovets form exakt och sedan fräser det ovala hålet som behövs för bogröret. Sedan kräva att man förstår principen för vattenströmning och det motstånd som blir om man inte fyller ut i framkant av röret för att vattnet ska träffa rakt i bakkant om du förstår hur jag menar? Viking Yachting lånade ut verktyget utan kostnad om jag köpte bogen av dom, vilket jag gjorde. Hjertmans lånade ut verktyget, men jag måste betala för ett nytt fräshuvud, Hjertmans miste affären pga. det. :-( Kan man plasta så är det "bara" att montera röret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser