iBoat 0 Postad 6 April , 2005 Hej alla, Hur ofta bör man byta oljan i ett AlphaOne drev? Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 6 April , 2005 Efter varje säsong. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 6 April , 2005 Lika ofta som i alla andra drev tycker jag. Efter varje säsong. Skulle det stå vatten i drevet under vinterförvaringen så är lagerna lagom fina till våren! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 6 April , 2005 Instämmer, varje säsong! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whiskymannen 0 Postad 11 April , 2005 o byter du inte på hösten o det är vatten i oljan kan du få en mindre rolig upplevelse till våren för drevet kan spricka under vintern om du har otur,ja har sett hur de kan gå. :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne77 0 Postad 11 April , 2005 Hoppsan! Det var ju en smart idé, tänkte göra det nu. Vilken typ av olja skall man köra i ett 280 drev? Någon som vet detta samt även hur man tappar ur oljan då det inte står om det i verkstadshandboken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 April , 2005 Hej Danne. samma som i motorn 10/40 olja oljan tappas under växelhuset sitter en vanlig spår skruv där :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 12 April , 2005 Precis. Samma som i motorn. Sitter en mätsticka högst upp på drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne77 0 Postad 13 April , 2005 Tackar för svaren. Brukar ni köra med Pentas egna olja eller någon vanlig från bilgrossiterna? Bör man har delsyntetolja eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 13 April , 2005 Ja jag kom på när jag lagt i båten att man kanske skulle ha tittat/bytt oljan i drevet innan man slängde i båten för man vet ju inte när förra ägaren gjorde det sist :shock: Så nu vet jag inte hur jag ska göra jag har ju ingen Trailer :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fletcher 0 Postad 31 Juli , 2005 Hur får man i oljan i drevet? Hur mycket olja ska det vara i ett AlphaOne drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 1 Augusti , 2005 Tryck i oljan underifrån tills det rinner ur nivåskruven på överhuset. Har du separat exp-kärl skall hela drevet vara fullt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fletcher 0 Postad 1 Augusti , 2005 Vad använder ni för att trycka i oljan? Var ser jag om jag har separat exp-kärl? Fyller man det sista i exp. kärlet då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 2 Augusti , 2005 Finns exkla handpumpar att köpa. Exp-kärlet är en liten plastbehållare som sitter på insidan med en slang ner mot skölden. (Försök inte fylla uppifrån.Det går inte.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fletcher 0 Postad 15 September , 2005 Vad ska det vara för olja i ett Alpha One drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser