Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
karluno

växelhusolja i mercury fyrtakt

Rekommendera Poster

har en ny 50hk Mercury 2013,skulle byta växelhusolja på den för första gången idag,van vid äldre motorer som hade sae 90 olja i växelhuset,denna olja var brungrön som rann ur växelhuset?såg inget vatten som kom ut,sparade den i en glasburk,kan inte se någon skiftning i burken,är det specialoljor som Mercury kör med nu?döm om min förvåning när jag pumpade in ny olja,blågrön var den?mercurys high performance för drev,är oljorna så annorlunda idag?en som inte hängt med.

Redigerad av karluno

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har en ny 50hk Mercury 2013,skulle byta växelhusolja på den för första gången idag,van vid äldre motorer som hade sae 90 olja i växelhuset,denna olja var brungrön som rann ur växelhuset?såg inget vatten som kom ut,sparade den i en glasburk,kan inte se någon skiftning i burken,är det specialoljor som Mercury kör med nu?döm om min förvåning när jag pumpade in ny olja,blågrön var den?mercurys high performance för drev,är oljorna så annorlunda idag?en som inte hängt med.

hej såg att många läst detta inlägg,kan lugna alla som tror att det var fel på oljan,visade den för en Mercury mekaninker,oljan ser ut sån när motorn är inkörd,kan nämna att den stått ett tag i en glasburk,oljan fin inget vatten däremot lite skit på botten,helt normalt på en ny inkörd motor,allt skall ju slitas in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...