Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Liljeqvist

Anytec Wakeboard?

Rekommendera Poster

Hej 

Tänkte eventuellt testa att åka lite wakeboard nästa sommar efter min Anytec 530 SP. Har aldrig åkt innan utan endast testat på vattenskidor (se bild). Fäste då linan i båtens bakre båge. Funkade skitbra.

Vad tror ni? Kommer bågen att räcka till för att få upp linan tillräckligt? Känns som att detta är nödvändigt för att kunna hoppa med wakeboard. Har någon av er testat på en liknande båt?

Har även dålig uppfattning på vilka krafter som belastar bågen med wakeboard men det känns som att det borde hålla för detta. Bifogar bild på bågen.

Som sagt. Alla tips och gärna erfarenheter av detta mottages tacksamt.

Fredrik

post-106071-0-30418700-1411808420_thumb.jpg

post-106071-0-74753100-1411809448_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där kommer att fungera utmärkt för att dra wakeboard.

Jag har åkt ganska mycket och enligt mig är det först när man börjar köra mer avancerat efter en riktig wakeboardbåt som plöjer upp ordentliga svall som du behöver ha upp linan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där kommer att fungera utmärkt för att dra wakeboard.

Jag har åkt ganska mycket och enligt mig är det först när man börjar köra mer avancerat efter en riktig wakeboardbåt som plöjer upp ordentliga svall som du behöver ha upp linan.

Ok, tack.

Ja det blir ju inga direkta svall efter så där har du en poäng. Blir säkert kul ändå. Jag får testa helt enkelt.

// Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åka vattenskidor på en skida så är 23-25 knop ganska lagom. Vill du åka wakebord så kan du köra långsammare, ca 17-18 knop. Med den båten du har sätter du den som ska hålla kontroll på åkaren där bak och trimmar in motorn så att du får så stor våg som du vill ha/kan.

Snyggt ekipage och installation av båge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...