Bosanna 0 Postad 26 September , 2014 Hej! Jag har köpt en båt för första gången i mitt liv och nu skulle jag vilja veta lite om den. Jag vet bara att den heter Mysingen inget annat. Skulle bli jätteglad om jag visste lite om min lilla pärla. MVH Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 26 September , 2014 Hej! Jag har köpt en båt för första gången i mitt liv och nu skulle jag vilja veta lite om den. Jag vet bara att den heter Mysingen inget annat. Skulle bli jätteglad om jag visste lite om min lilla pärla. MVH Micke När jag var liten, typ 3-5 år hade vi en Mysingen 4 med en 40- hästars. Den såg exakt ut som din båt förutom att den inte hade överbyggd ruff. Jag undrar om inte din båt blivit ombyggd någon gång. Tvivlar på att dessa 60-talsbåtar hade både skrovfönster och överbyggd ruff som på din. Försökte snabbt hitta bild i gamla album, men har inget. Kan vid tillfälle kolla med brorsorna, men det sker inte de närmsta dagarna. Sjöhistoriska Museet i Stocholm har rätt mycket info om äldre fritidsbåtar. Kan vara värt att kolla. Grattis till båten och lycka till. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosanna 0 Postad 26 September , 2014 Googlat runt och bara hittat en enda liknande båt men ingen info alls Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 26 September , 2014 Googlat runt och bara hittat en enda liknande båt men ingen info alls Häftigt, men det kanske är din unika båt på bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 26 September , 2014 Kolla här.... http://mysing.stenake.se/Myssid/Mysmodell/index.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosanna 0 Postad 26 September , 2014 Tack! det ser lite ut som Mysingen 6 tror jag bestämt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 26 September , 2014 Kolla din båts mått så hittar du kanske rätt. Lycka till. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jsbtango 23 Postad 26 September , 2014 Gå ut på Swedish Classic Boats så får ni säkert ett bra svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosanna 0 Postad 26 September , 2014 Gå ut på Swedish Classic Boats så får ni säkert ett bra svar jag har inte godkänts där ännu men det är på G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser