sandgrund 0 Postad 26 September , 2014 Köpt ett helt nytt pulpetkapell till min Ryds 510 gti. Dock så är ju inte knapparna som man fäster med monterade på tyget, det finns inte ens färdiga hål för detta. Är det så det brukar se ut? Hur gör ni för att få hålen på rätt plats. Lite svårt att sträcka ut tyget över pulpeten och måtta exakt var hålen ska vara.. Antar att man inte skär hål utan bara drar skruven rakt igenom, risk att tyget repar upp sig annars kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 26 September , 2014 Varför inte ställa frågan till de som du köpt kapellet av..? Hur de tänkt sig..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ElHokko 4 Postad 26 September , 2014 Jag köpte nytt kapell till en gammal båt jag hade förut, och det var inte lätt att märka ut var knapparna ska sitta. Det var viktigt att sträcka kapellet utav bara h...sike, men ändå så blev det lite dåligt sträckt efter några regnväder. Inte lätt alls. Som Peter_K säger, kolla med de som sålde. Eller ta kontakt med en kapellmakare för att få hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sandgrund 0 Postad 27 September , 2014 Ringde till firman och fick till svar att deras verkstad kan montera för 750 kr. Eller om det finns några experter på kapell man kan vända sig till. Hittar dock inga här i Karlstad på nätet.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser