Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
sandgrund

sätta ihop nytt pulpetkapell

Rekommendera Poster

Köpt ett helt nytt pulpetkapell till min Ryds 510 gti. Dock så är ju inte knapparna som man fäster med monterade på tyget, det finns inte ens färdiga hål för detta.

Är det så det brukar se ut? Hur gör ni för att få hålen på rätt plats. Lite svårt att sträcka ut tyget över pulpeten och måtta exakt var hålen ska vara..

Antar att man inte skär hål utan bara drar skruven rakt igenom, risk att tyget repar upp sig annars kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte ställa frågan till de som du köpt kapellet av..? Hur de tänkt sig..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte nytt kapell till en gammal båt jag hade förut, och det var inte lätt att märka ut var knapparna ska sitta. Det var viktigt att sträcka kapellet utav bara h...sike, men ändå så blev det lite dåligt sträckt efter några regnväder. Inte lätt alls.

Som Peter_K säger, kolla med de som sålde. Eller ta kontakt med en kapellmakare för att få hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ringde till firman och fick till svar att deras verkstad kan montera för 750 kr. Eller om det finns några experter på kapell man kan vända sig till. Hittar dock inga här i Karlstad på nätet..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...