Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Kaj-G

Olika bensinpumpar till Johnson 50hk 89

Rekommendera Poster

Hej

Var inne på boatnet parts och skulle kolla på en vro pump,men då såg jag att det även finns en vanlig pump,så betyder det att jag kan ta bort vro pumpen helt och sätta en vanlig pump å blanda oljan i tanken,å vart ska den vanliga pumpen sitta??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Var inne på boatnet parts och skulle kolla på en vro pump,men då såg jag att det även finns en vanlig pump,så betyder det att jag kan ta bort vro pumpen helt och sätta en vanlig pump å blanda oljan i tanken,å vart ska den vanliga pumpen sitta??

Det beror på om ditt motorblock har gjutna och gängade fästen på vevhuset (placering bredvid startmotorn). Troligtvis finns gjutningen men inga tagna hål. Det finns två mekaniska pumpar, en som drivs genom att den monteras med baksidan mot vevhuset, annars finns en annan pumpmodell med tre slanganslutningar där tredje slangen kopplas på en nippel i botten av vevhuset. Du kan ta bort VRO-pumpen helt med en sådan pump. Inte enklare att plugga oljedelen av VRO-pumpen och sen blanda oljan med bensinen i tanken och bara åka vidare med den pump du har idag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det beror på om ditt motorblock har gjutna och gängade fästen på vevhuset (placering bredvid startmotorn). Troligtvis finns gjutningen men inga tagna hål. Det finns två mekaniska pumpar, en som drivs genom att den monteras med baksidan mot vevhuset, annars finns en annan pumpmodell med tre slanganslutningar där tredje slangen kopplas på en nippel i botten av vevhuset. Du kan ta bort VRO-pumpen helt med en sådan pump. Inte enklare att plugga oljedelen av VRO-pumpen och sen blanda oljan med bensinen i tanken och bara åka vidare med den pump du har idag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Var ute å kollade,finns ett fäste bredvid startmotorn med två skruvhål,och ett hål i mellan med en skruv med en packning under,kan det vara den,ser ut som ett fäste,kan skruven med packning vara hålet in till vevhuset?? Anslutningar till vro är sönderbrutna av tidigare ägare ,drog in tjuvluft överallt

Redigerad av Kaj-G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är rätt det är bara o köpa pump , packning o 2 skruv mvh tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...