Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
jeppe_lu

Montera ner fasta dynor i Sea Ray 270

Rekommendera Poster

Hej

Jag försöker få ner vinyl-dynorna i sittbrunnen, men hittar inga infästningar! Någon som vet hur dynorna sitter?

Dom skall eventuellt in för omsprutning, samt byte av rutten plywood på baksidan!

// Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Förmodligen skruvade från baksidan, så är det på min 220.

//Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och då får man gilla läget och skruva ner inredningen?

// Jesper

Hej.

Förmodligen skruvade från baksidan, så är det på min 220.

//Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så bökigt, sitter med mutter  på baksidan, använd 10:ans nyckel/hylsa

//Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också funderat på hur man ska få bort en del dynor i min 270. Sittdynan satt med kardborre så den var inte så svårt att få loss. Men ryggstödet verkar limmat eller möjligtvis skruvat fast. Problemet är att på insidan sitter det ju också klädsel som även den sitter fast på något sätt. Hade det varit synliga muttrar på insidan hade det ju inte varit något problem, men så enkelt verkar det alltså inte vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har börjat slita lite, och det var som sagt ruttet på ryggstödet på babord sida, samt soffan akter-över.

Dem skruvarna släppte på grund av just det ruttna.

Jag har planer på just som i din båt att sätta kardborre, hur sitter det? Räcker det med det?

Då kan man ju ta ner dynorna vid eventuell städning och vinterförvaring!

Tack för svar, och grattis till båtköpet också!!

// Jesper

Har också funderat på hur man ska få bort en del dynor i min 270. Sittdynan satt med kardborre så den var inte så svårt att få loss. Men ryggstödet verkar limmat eller möjligtvis skruvat fast. Problemet är att på insidan sitter det ju också klädsel som även den sitter fast på något sätt. Hade det varit synliga muttrar på insidan hade det ju inte varit något problem, men så enkelt verkar det alltså inte vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...