Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Wisborg

Köpråd

Rekommendera Poster

Hej

Sitter och är spekulant på denna båt en Seamaster 6000 som på bild och till specar verkar stämma familjen krav mycket bra. Vi har båten i Vättern så bra egenskaper i högsjö prioriteras samt att den gärna får göra närmare 40kn.

Tyvärr hittar jag väldigt lite info om modellen. Är det någon som kan ge mig lite input? Hur ser ni på prisbilden, iof är motorn några år men jag föredar en enkel tvåtaktare som jag kan sköta själv.

Seamaster 6000
Mittpuplet
År 1989

Längd 6 m
Bredd 2,2 m

Evinrude 130 hk
År 1997

80.000 :-

//Stefan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

77 visningar och ingen som har en liten åsikt som kan hjälpa en vilsen landkrabba??? B)

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten vet jag inget om. Men motorn är väl ingen trotjänare. Nu vet jag inte om det är en tidig ficht modell? Eller en förgasar modell? Ficht (direkt insprutning) hade dom stora problem med första åren, dvs slutet på 90 talet. Är det en förgasar motor, så är den inte heller av en lyckad konstruktion. Fanns som både 120, och 140hk tidigare. Men levde sina sista år som endast 130hk. Tvärspolad och Problemtyngd modell. Inget jag skulle rekommendera, tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju en ganska ovanlig båt så det ska nog vara rena turen om någon här har en likadan eller har erfarenhet av just den modellen. Tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för synpunkterna. Hmm detta med motorn göt nog att jag lerat vidare. Har ingen lust att börja med ett motorbyte.

Kan ni komma med ett bra tips på en båt i 5mklassen som görmint 35kn och gärna går fint i hög sjö.

//Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...