Wisborg 0 Postad 23 September , 2014 Hej Sitter och är spekulant på denna båt en Seamaster 6000 som på bild och till specar verkar stämma familjen krav mycket bra. Vi har båten i Vättern så bra egenskaper i högsjö prioriteras samt att den gärna får göra närmare 40kn. Tyvärr hittar jag väldigt lite info om modellen. Är det någon som kan ge mig lite input? Hur ser ni på prisbilden, iof är motorn några år men jag föredar en enkel tvåtaktare som jag kan sköta själv. Seamaster 6000MittpupletÅr 1989Längd 6 mBredd 2,2 mEvinrude 130 hkÅr 199780.000 :-//Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wisborg 0 Postad 26 September , 2014 77 visningar och ingen som har en liten åsikt som kan hjälpa en vilsen landkrabba??? Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 26 September , 2014 Båten vet jag inget om. Men motorn är väl ingen trotjänare. Nu vet jag inte om det är en tidig ficht modell? Eller en förgasar modell? Ficht (direkt insprutning) hade dom stora problem med första åren, dvs slutet på 90 talet. Är det en förgasar motor, så är den inte heller av en lyckad konstruktion. Fanns som både 120, och 140hk tidigare. Men levde sina sista år som endast 130hk. Tvärspolad och Problemtyngd modell. Inget jag skulle rekommendera, tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 26 September , 2014 Det är ju en ganska ovanlig båt så det ska nog vara rena turen om någon här har en likadan eller har erfarenhet av just den modellen. Tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wisborg 0 Postad 27 September , 2014 Tack för synpunkterna. Hmm detta med motorn göt nog att jag lerat vidare. Har ingen lust att börja med ett motorbyte. Kan ni komma med ett bra tips på en båt i 5mklassen som görmint 35kn och gärna går fint i hög sjö. //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 27 September , 2014 Ryds 568 GT, 115 hk Optimax? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser