Johan_4 0 Postad 5 April , 2005 Hej Har en väddö 450 på gång och va idag nere hos en båtandlare och kollade lite. Han hade inget intresseant men frågade då va han visste om väddön. Han sa typ att de va en skräpbåt o inget att ha och att han vart me om en kund som fått vatten in i sin 450 och då hade den visst vält. Jag tror han överdriver men vill höra vad ni här har att säga. Är det en dålig båt? Nån med erfarenhet av den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 5 April , 2005 Låter ju som om han har dragit en fin historia för dig! Jag som alltid har trott att de var fina båtar! Finns ju en hel del av dem, hade de varit så dåliga så... :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan_4 0 Postad 5 April , 2005 Jo jag har ochså alltid trott det. Men man blev ju lite tveksam nu.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 5 April , 2005 Hej! Glöm försäljaren skitsnck om Väddöbåten!! Det är klart att han sågar båten längs med forknölarna....han vill ju avleda dig från Väddö och hoppas att han får dig på kroken! Själv har jag aldrig provkört Väddö 450, men kan konstatera att det är en ganska klen båt. Några snabbfakta bekräftar dessutom mitt påstående: Båtens läng på Löa: 446 cm gör att den helst borde väga runt 350 kg, (minst) och den är endast godkänd för max 4 personer. Det vanliga för denna storlek är 5 personer. Max motorstyrka är ofta på 50 hk istället för 40 hk på Väddö. Men det finns nästan alltid en å andra sidan: Det kanske är mycket båt för pengarna? Men det kan jag inte svara på eftersom jag inte vet så jättemycket om den. Kan bara konstatera att jag personligen nog skulle ha tittat på andra alternativ, men det är ju du som ska trivas med båten. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ckabbe Postad 22 April , 2005 Jag har en Väddö 450, har ägt den i 6 år nu. Köpte den 99, med syrafasta grabbräcken å hela packetet. Är väldigt nöjd med båten en stabil å säker dubbelbottnad båt till ett bra pris. Jag lovar att du får mycket båt för pengarna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser