Matilda519 2 Postad 21 September , 2014 Har snöat in på Flipper 605WA men verkar inte helt lätt att komma över ett exemplar, i synnerhet inte såhär års. Om någon här på forumet vill hjälpa mig så undrar jag: Är en Mercury EFI 115 hk i klenaste laget? Hon väger trots allt 1000 kg + maskin. Är Mercury bra grejor eller skall jag "satsa på en japanare" som många förespråkar? Några förslag på alternativ till 605WA? Har själv kikat på Nordkapp 605, Yamarin 61 & Ryds 588 WA. Fler? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljusdans 13 Postad 24 September , 2014 Du kanske redan har sett, men hittade ett test med omdöme om motorstyrkan: http://www.flippermarin.se/UserFiles/Interboat/www.flippermarin.se/Documents/Flipper_605WA_motor_test_batnytt.pdf Där verkar 115 hk falla i god jord. Toppar ca 35 knop, utgår från att det är med en person ombord. Provkör med flera vuxna ombord för att få svar på hur den går med last. Ang vilket motorfabrikat skulle jag i första hand titta på "hela paketet". Rätt båt med rätt bestyckning i rätt skick går före "rätt" märke på motor i min värld. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser