PropnSpeed 0 Postad 5 April , 2005 Fick tag i en gammal Johnson 3hp från 1938 på auktion. Så här såg den ut då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PropnSpeed 0 Postad 5 April , 2005 Efter att jag plockat isär hela motorn, lackat och putsat så blev resultatet så här. Ett plus är att den fungerar utmärkt också. Nu är det bara att leta efter ett nytt objekt :-D ...och visst var motorerna snyggare förr. Finns inte en plast/gummibit på hela motorn(bara impellern) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokin 0 Postad 6 April , 2005 jävel va fin den blev :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 6 April , 2005 Tjäna, har en Johnson 5 hästar från 40talet hemma. Ser nästan ut som din. Men har inte påbörjat nån renovering än. Häftiga grejor dom där motorerna. Var moderna redan då. Lite skumt bara med växelhusoljan. Är nån specialblandning som behövs vad jag förstår. Vet du hur man gör den eller vad det är som gäller där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PropnSpeed 0 Postad 7 April , 2005 ... den inte till salu?? ;-) . Jag har kört med vanlig växelhusolja, som jag hoppas fungerar. Visste inte att det skulle vara något annat, men det kanske man får kolla upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser