uhs911 0 Postad 18 September , 2014 Hej, Jag var först inne på en Yamarin 76, men den har ju ingen separat toa. Kommer troligtvis att köpa en Askeladden Z8 inom kort, har fått ett bra pris, men jag kan väldigt lite om båten förutom det som skrivits i något norskt test. Jag vet att många på forumet har kollat runt på DC i den storleksklassen och sitter inne med mycket mer info än vad jag själv gör. -Många som är till salu har nytt kapell, så jag antar att det är en svag punkt även om Z-top lösningen är smidig? -Hur funkar planlösningen av båten jämfört med ex Aquador 26 DC? -Någon som vet var man kan hitta en broschyr eller liknande där det framgår vad som var standard i utrustningsväg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Manzzon 0 Postad 21 November , 2014 Har själv en Z7 hade inte Z8 haft en så hög prislapp så hade jag köpt en sådan. Tycks vara en mycket trevlig båt, om jag ska byta upp mig i framtiden så ligger Z8 högst upp på listan. Har nytt kapell till min, de tappar färgen i solen sen är de väl troligen lite känsligare för revor. Får man vara nyfiken och fråga vilket pris du fått? Hej, Jag var först inne på en Yamarin 76, men den har ju ingen separat toa. Kommer troligtvis att köpa en Askeladden Z8 inom kort, har fått ett bra pris, men jag kan väldigt lite om båten förutom det som skrivits i något norskt test. Jag vet att många på forumet har kollat runt på DC i den storleksklassen och sitter inne med mycket mer info än vad jag själv gör. -Många som är till salu har nytt kapell, så jag antar att det är en svag punkt även om Z-top lösningen är smidig? -Hur funkar planlösningen av båten jämfört med ex Aquador 26 DC? -Någon som vet var man kan hitta en broschyr eller liknande där det framgår vad som var standard i utrustningsväg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser