Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
pismo

QuickSilver drevolja

Rekommendera Poster

Hej.

Fyllde mitt bravo 3 drev med QuickSilver Premium Gear Lube nu inför vintern. Märkte sedan att jag tidigare haft QuickSilver High Performance Gear Lube i drevet. Vad är skillnaden mellan oljorna, och är det något att bry sig om ?

Mvh. Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men är nyfiken på vilket verktyg eller liknande du använde för att fylla drevet och trycka oljan ända upp till behållaren? Vår lokala verkstad verkar använda en tryckluftspump och den blir nog lite för dyr att skaffa som privatperson...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men är nyfiken på vilket verktyg eller liknande du använde för att fylla drevet och trycka oljan ända upp till behållaren? Vår lokala verkstad verkar använda en tryckluftspump och den blir nog lite för dyr att skaffa som privatperson...

Det finns en enkel handpump som du antingen kan köpa på biltema eller så köper du en quicksilverflaska där den ingår.

Så här ser den ut:

http://www.mjmarine.co.uk/ourshop/prod_1730977-91802891Q05-HIGH-PERFORMANCE-GEAR-LUBE-AND-PUMP.html

Hela vägen upp till behållaren brukar man inte trycka utan man fyller drevet för sig och sedan fyller man på oljan uppe i kärlet.

Redigerad av HanneZ82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör medQuicksilvers high performance olja den ska vara bättre säger dom varför vet jag inte.

Ok jag har inte haft några problem.

Upp till behållare behövs nog inte sätt klämma på slangen från behållaren så slipper bu bli av med oljan där (den är ju ganska dyr).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sannolikt är den ena mineral eller delsyntet, och den andra helsyntet.

Så länge du använder rätt viskositet, och olja avsedd för ändamålet så behöver du inte oroa dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Fyllde mitt bravo 3 drev med QuickSilver Premium Gear Lube nu inför vintern. Märkte sedan att jag tidigare haft QuickSilver High Performance Gear Lube i drevet. Vad är skillnaden mellan oljorna, och är det något att bry sig om ?

Mvh. Peter

Premiumoljan är för utombordare upp till 70 hk ca. Du ska använda High Performance oljan i ett Bravodrev. Skulle inte köra med Premiumoljan då den inte är avsedd för Bravo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tack för svaren. Säkrast att byta olja igen till våren.

//Peter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...