Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2014 (redigerade) ...liten lapp till en frustrerad motorbåtsägare Bilden från Gislövs läge strax utanför Trelleborg; en hamn, perfekt som nödhamn - that´s it! Redigerad 16 September , 2014 av MaxSchmeling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 September , 2014 Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 17 September , 2014 Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Också utan vind... det skulle jag vilja se! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 17 September , 2014 Skall man ha bråttom på sjön, då...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 17 September , 2014 Det ser ju ändå ut att gå en del vågor i hamnen, så det tyder på ju på en del vind som kan pressa seglet iaf... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 17 September , 2014 Eller har du rekonstruerat och tagit bilderna på två olika dagar - En blåsig dag, och en vindstilla dag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 17 September , 2014 För det är ju ingen datumstämpel på någon av bilderna, så det kan ju vara tagna när fan som helst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 September , 2014 Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Också utan vind... det skulle jag vilja se! Max - du har många epitet, men du är ingen seglare i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita Postad 17 September , 2014 (redigerade) Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Det kan väl aldrig vara enkelt för en motorbåtsägare att segla vidare? Oavsett hur mycket vind det går eller inte... Nu har jag aldrig ägt eller ens åkt med en motorbåt, så jag kan knappast veta nåt, men........... Redigerad 17 September , 2014 av BonusVita Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 18 September , 2014 Där prickade du duktigt fel, Toaen! Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Också utan vind... det skulle jag vilja se! Max - du har många epitet, men du är ingen seglare i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 September , 2014 Hade du varit seglare hade du vetat att det är ytterst sällan man inte kan ta sig fram medelst segel - även om det kan gå sakta vid vissa tillfälle. Där prickade du duktigt fel, Toaen! Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Också utan vind... det skulle jag vilja se! Max - du har många epitet, men du är ingen seglare i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 September , 2014 Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Det kan väl aldrig vara enkelt för en motorbåtsägare att segla vidare? Oavsett hur mycket vind det går eller inte... Nu har jag aldrig ägt eller ens åkt med en motorbåt, så jag kan knappast veta nåt, men........... Det är därför det gäller att välja rätt här i livet - på många områden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 18 September , 2014 Då är det bara att segla vidare till nästa ställe. Det kan väl aldrig vara enkelt för en motorbåtsägare att segla vidare? Oavsett hur mycket vind det går eller inte... Nu har jag aldrig ägt eller ens åkt med en motorbåt, så jag kan knappast veta nåt, men........... Det är därför det gäller att välja rätt här i livet - på många områden. Rätt och rätt Det som är rätt för den ena betyder inte att det är det för den andre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 September , 2014 Det är därför det gäller att välja rätt här i livet - på många områden. Rätt och rätt Det som är rätt för den ena betyder inte att det är det för den andre Du kan ju ringa mig när du ligger ute och har slut på bränslet. Jag har bogserat många har haft slut på bränslet eller andra motorproblem. Själv har jag i regel seglat mig till räddning när motorn krånglat. I somras seglade jag mig ur ett mycket trångt och besvärligt läge i nästan ingen vind, när jag tappat propellern. Sen kryssade jag mig ca 15 distansminuter. Pga att det var så många badande i det trånga hålet - "Tobbakshålet" - jag hade varit tvungen att gå dikt bidevind in i, la jag till vid Guleskär och fick sen hjälp av SSRS att bogseras in i hålet. Kommer ihåg i ungdomen när jag bogserade en eka med några jämnåriga som fått motorproblem, bl.a. en flicka som senare blev vår grannfru. Det var långt att ro och det är inte ens säkert att de kunde ro. Bogseringen skedde med den gaffelriggade bohusjullen jag hade då. Vissa bitar var det kryss. Det gick sakta, men vi kom fram till slut. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 19 September , 2014 Motorbåtssnack..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser