Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2014 Nu den kommande helgen kommer 90 segelbåtar från Danmark för att inta Malmö och vår hemmahamn Dockan marina. Man har bokat flashiga restaurang Glasklart för en megafest och det kommer att bli ett hejdundrande liv. Hoppas inte Kustbevakningen läser på detta forum... Tänker du ta dig dit för att bevittna spektaklet så hälsa på hos båtplats nr 56 så får du en iskall Mariefredsöl! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dehler28 0 Postad 16 September , 2014 Ja visst är det kul med lite liv här i Dockan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 17 September , 2014 Kommer!!!! Kastar loss idag. Ses.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 17 September , 2014 Kul, kom tidigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 21 September , 2014 Så sätter vi punkt för en helt sanslös begivenhet i Malmö; 126 danska segelbåtar på besök och av detta blev det en hejdundrade fest. Mer kommer + bilder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 21 September , 2014 (redigerade) Ja, vilken dag! Vilket underbart äventyr och banne mig; kanske är det bara danskarna som kan genomföra en så fulländat knäppt event men så mycket glädje, proffsighet och fantasi. Tog rätt många bilder men jag har valt ut en enda som liksom får bli illustrationen över the danish sailors and there adventures. 126 danska båtar, alla med den stolta danska vackra yachtflaggan. När solen gått ner vara alla flaggorna nere och dagen där på, när ljuset smekte marinen... exakt; 126 danska vackra yachtflaggor var åter uppe. Detta är något som vi ser fram mot till nästa år; jisses, jag säger då det!!! Svenska statens representant, KBV, var på plats och deras båt fastnade bland alla danska seglare och KBV försvann snabbt från plasten för att inte återkomma... inte ens dagen efter. Yeah! Redigerad 21 September , 2014 av MaxSchmeling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 21 September , 2014 Hoppsan... glömde bilden! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 22 September , 2014 Hmmm. hann inte så långt. Gick bra ett par dar, ner till Harstena, sen var det vindstilla. SÅ igår fick vi åka motor sista biten tillbaka till Nyköping. Nästa år kanske.. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larsakelarsson 32 Postad 22 September , 2014 Max, egentligen är du skyldig mig en öl! Jag var in om i Dockan på lördagen vid lunchtid men det fanns ingen i ölbåten på plats 56, så jag seglade hem till Vikhög igen. Det fanns nog bara 10-15 danskar i hamnen då men jag mötte några på väg in så det hann nog bli fler innan kvällen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 22 September , 2014 Max, egentligen är du skyldig mig en öl! Jag var in om i Dockan på lördagen vid lunchtid men det fanns ingen i ölbåten på plats 56, så jag seglade hem till Vikhög igen. Det fanns nog bara 10-15 danskar i hamnen då men jag mötte några på väg in så det hann nog bli fler innan kvällen... Vad synd att vi missade tillfället. Du skulle sett anstormningen! !! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser