Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
Gäst MaxSchmeling

Segelbåtskaos i Malmö

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Nu den kommande helgen kommer 90 segelbåtar från Danmark för att inta Malmö och vår hemmahamn Dockan marina. Man har bokat flashiga restaurang Glasklart för en megafest och det kommer att bli ett hejdundrande liv.

Hoppas inte Kustbevakningen läser på detta forum...

Tänker du ta dig dit för att bevittna spektaklet så hälsa på hos båtplats nr 56 så får du en iskall Mariefredsöl!

post-102122-0-31644400-1410899825_thumb.jpg

post-102122-0-25835000-1410900069_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Kul, kom tidigt :)

post-102122-0-18605600-1410936980.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Så sätter vi punkt för en helt sanslös begivenhet i Malmö; 126 danska segelbåtar på besök och av detta blev det en hejdundrade fest.

Mer kommer + bilder!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Ja, vilken dag!

Vilket underbart äventyr och banne mig; kanske är det bara danskarna som kan genomföra en så fulländat knäppt event men så mycket glädje, proffsighet och fantasi. Tog rätt många bilder men jag har valt ut en enda som liksom får bli illustrationen över the danish sailors and there adventures.

126 danska båtar, alla med den stolta danska vackra yachtflaggan. När solen gått ner vara alla flaggorna nere och dagen där på, när ljuset smekte marinen... exakt; 126 danska vackra yachtflaggor var åter uppe.

Detta är något som vi ser fram mot till nästa år; jisses, jag säger då det!!!

Svenska statens representant, KBV, var på plats och deras båt fastnade bland alla danska seglare och KBV försvann snabbt från plasten för att inte återkomma... inte ens dagen efter.

Yeah!

Redigerad av MaxSchmeling

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Hoppsan... glömde bilden!

post-102122-0-59795500-1411309690_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm. hann inte så långt. Gick bra ett par dar, ner till Harstena, sen var det vindstilla. SÅ igår fick vi åka motor sista biten tillbaka till Nyköping.

Nästa år kanske..

=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Max, egentligen är du skyldig mig en öl! Jag var in om i Dockan på lördagen vid lunchtid men det fanns ingen i ölbåten på plats 56, så jag seglade hem till Vikhög igen. Det fanns nog bara 10-15 danskar i hamnen då men jag mötte några på väg in så det hann nog bli fler innan kvällen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Max, egentligen är du skyldig mig en öl! Jag var in om i Dockan på lördagen vid lunchtid men det fanns ingen i ölbåten på plats 56, så jag seglade hem till Vikhög igen. Det fanns nog bara 10-15 danskar i hamnen då men jag mötte några på väg in så det hann nog bli fler innan kvällen...

Vad synd att vi missade tillfället. Du skulle sett anstormningen! !!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...