Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
MattiasSthlm

Vilken båt/modell?

Rekommendera Poster

Hej,

Såg denna båt när jag och tjejen var ute på en tur i lördags. Någon som vet vad det är för båt/modell?

Tack på förhand

/M

293zw2q.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Möjligen någon av Anytecs modeller?? De har byggt den del specialbeställningar.....tycker inte jag känner igen den som en standardmodell, men kan ha fel....

Fler förslag??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror jag har sett den båten. IPS drev och han som kör är inte rädd av sig. Helt sjukt hur man kan få en båt att se ut som den går på räls. Såg den köra in vid macken och passera första pumparna i kanske 5-6 knop. Han vred runt båten i 90 grader och backade in mot pontonen så att folk kunde gå ombord och direkt efter det började han köra framåt och vred båten i 90 grader igen. Hela förloppet tog max 30 sekunder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ligger på en hyrd plats bredvid macken och någon där vet säkert vad det är för båt. Ska fråga när jag passerar. Båten används förmodligen för transport ut till någon ö. Kanske i Gränöfjärden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittade inte närmare men det måste nästan vara aluminium eller stål. Det sitter en bred svart gummilist runt hela båten och han tryckte aktern rätt hårt mot bensintappens betongponton när de skulle kliva ombord. Han kom då ensam utifrån skärgården för att hämta några personer och han körde från flybridge. Gissar att det sitter två rätt stora dieslar i den. Lär nog kostat en hel del

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en specialbyggd Anytec i aluminium. Dubbla dieslar med vattenjet. Ingen billig båt

post-91186-0-83413300-1413026063_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Såg denna båt när jag och tjejen var ute på en tur i lördags. Någon som vet vad det är för båt/modell?

Tack på förhand

/M

293zw2q.jpg

Den vita båten bakom den svarta skymmande kan vara en Bertram? ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken plats är det här snälla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...