MattiasSthlm 0 Postad 16 September , 2014 Hej, Såg denna båt när jag och tjejen var ute på en tur i lördags. Någon som vet vad det är för båt/modell? Tack på förhand /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 16 September , 2014 Möjligen någon av Anytecs modeller?? De har byggt den del specialbeställningar.....tycker inte jag känner igen den som en standardmodell, men kan ha fel.... Fler förslag?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 16 September , 2014 Tror jag har sett den båten. IPS drev och han som kör är inte rädd av sig. Helt sjukt hur man kan få en båt att se ut som den går på räls. Såg den köra in vid macken och passera första pumparna i kanske 5-6 knop. Han vred runt båten i 90 grader och backade in mot pontonen så att folk kunde gå ombord och direkt efter det började han köra framåt och vred båten i 90 grader igen. Hela förloppet tog max 30 sekunder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 September , 2014 Stilen liknar en del på Rupert. Kan vara en "one off". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 17 September , 2014 Den ligger på en hyrd plats bredvid macken och någon där vet säkert vad det är för båt. Ska fråga när jag passerar. Båten används förmodligen för transport ut till någon ö. Kanske i Gränöfjärden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 18 September , 2014 Är skrovet i plast eller aluminium?? Svårt att avgöra från bilden tycker jag...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 18 September , 2014 Jag tittade inte närmare men det måste nästan vara aluminium eller stål. Det sitter en bred svart gummilist runt hela båten och han tryckte aktern rätt hårt mot bensintappens betongponton när de skulle kliva ombord. Han kom då ensam utifrån skärgården för att hämta några personer och han körde från flybridge. Gissar att det sitter två rätt stora dieslar i den. Lär nog kostat en hel del Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 11 Oktober , 2014 Det är en specialbyggd Anytec i aluminium. Dubbla dieslar med vattenjet. Ingen billig båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 11 Oktober , 2014 Hej, Såg denna båt när jag och tjejen var ute på en tur i lördags. Någon som vet vad det är för båt/modell? Tack på förhand /M Den vita båten bakom den svarta skymmande kan vara en Bertram? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EVS 0 Postad 1 Juni , 2020 Vilken plats är det här snälla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser