Gäst MaxSchmeling Postad 13 September , 2014 Hmmm... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 September , 2014 vad funderar du på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 13 September , 2014 vad funderar du på? Något saknas, eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 September , 2014 en liknande symbol med kjol? eller ett "tredje ben" ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 488 Postad 13 September , 2014 Ämnet kanske passar bätter här, http://www.maringuiden.se/forum/forum/9-offtopic/ Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 13 September , 2014 (redigerade) Skylt på vår båt så den passar hur bra som helst! Redigerad 13 September , 2014 av MaxSchmeling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 488 Postad 13 September , 2014 Nja, jag vet inte jag... Jag tycker nog inte att det framgår att tråden handlar om sjöliv. ÖvrigtSnackHär kan du prata om sjöliv som inte passar in på de övriga avdelningarna. Obs! Visa nätetikett. Ej båtrelaterade ämnen postar Du i OffTopic Det blir ju lättare att hitta sådant man är intresserad av om vi alla försöker hålla oss till forumindelningen. Ibland är det svårt och ibland glömmer man bort sig, men vi kan väl försöka??? Mackey PS Vissa gillar inte att forumet är uppdelat, men nu är det ju MG uppdelat och då kan det väl få vara så tills vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 14 September , 2014 Under vilket ämne tråden skall ligga lämnar jag därhän. Men visst saknas det något på bilden, något långt o smalt. HALSEN! /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 September , 2014 Könlöst. En h*n. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 14 September , 2014 Varför behöver man i dagens jämlika samhälle öht särskilda dam och herrtoaletter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 14 September , 2014 Öppna dören, ta ett foto. Printa ut fotot och plasta in. Sätt det på utsidan av dörren. Sedan är det ingen tvekan om vad som finns där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 488 Postad 14 September , 2014 Varför behöver man i dagens jämlika samhälle öht särskilda dam och herrtoaletter? Det blir ju faktiskt mer och mer vanligt med könsneutrala toor... Öppna dören, ta ett foto. Printa ut fotot och plasta in. Sätt det på utsidan av dörren. Sedan är det ingen tvekan om vad som finns där. ...och då funkar ju ett foto på innanmätet utmärkt. Eller något annat. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 14 September , 2014 Tycker att det är lite opersonligt med en skylt på dörren överhuvudtaget, känns lite allmän lokal i det stora hela. Har man en jättebåt och de som kommer ombord måste fråga var toaletten ligger så kan det förvisso "make sense".. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 488 Postad 14 September , 2014 (redigerade) Håller med EsoxDalbo, så stor är ju faktiskt inte MaxS. båt och jag skulle tveka att ha separat herr- och damtoa. Det är ju lite otidsenligt. Mackey Redigerad 14 September , 2014 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 14 September , 2014 Kanske jag ska placera denna bild på stuvfacket där min toa är placerad. Vid användning får övrig besättning förvisas till sittbrunnen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 14 September , 2014 Bjorns_snipa, har du ingen dörr till sittbrunnen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 14 September , 2014 Jo, dörren mellan sittbrunn och ruff är både toadörr, köksdörr, sovrumsdörr.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 14 September , 2014 Håller med EsoxDalbo, så stor är ju faktiskt inte MaxS. båt och jag skulle tveka att ha separat herr- och damtoa. Det är ju lite otidsenligt. Mackey Fast det kanske bara är tillåtet med herrar ombord på Max båt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 September , 2014 Håller med EsoxDalbo, så stor är ju faktiskt inte MaxS. båt och jag skulle tveka att ha separat herr- och damtoa. Det är ju lite otidsenligt. Mackey Fast det kanske bara är tillåtet med herrar ombord på Max båt. Träffande rätt beskrivet. Min båt är definitivt en kvinna. Hon ligger och väntar tills jag kommer. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 September , 2014 Fast båten är ju inte en hon för att hon ligger där och väntar, båten är en hon för att: hon måste styras av en man.i ett obevakat ögonblick tar över makten.hon byter namn när hon byter ägare.kostar mer i underhåll än vad ägaren tänkt sig.kan dra med sig en man ner i djupet.måste spacklas och målas innan hon ska ut.hon med åren blir mer besvärlig och svårhanterlig. Håller med EsoxDalbo,så stor är ju faktiskt inte MaxS. båt och jag skulle tveka att ha separat herr- och damtoa. Det är ju lite otidsenligt.Mackey Fast det kanske bara är tillåtet med herrar ombord på Max båt. Träffande rätt beskrivet. Min båt är definitivt en kvinna. Hon ligger och väntar tills jag kommer. ;-) 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 15 September , 2014 Trodde att poängen skulle förstås men den gick några förbi. Skylten sitter på den vackra mahognydörren till den nyrenoverade toaletten på vår 31´a. En toalett och en skylt. Poängen ligger i att det är två killar som äger båten och eftersom dessa är gay så finns det givetvis en kille på skylten. Såååå enkelt men för vissa blev det sååå invecklat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 488 Postad 15 September , 2014 vad funderar du på? Något saknas, eller ? Jag trodde något skulle saknas, eller? För oss dumma hetromäniskor kan du väl förklara vad det är som saknas. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 15 September , 2014 Trodde att poängen skulle förstås men den gick några förbi. Skylten sitter på den vackra mahognydörren till den nyrenoverade toaletten på vår 31´a. En toalett och en skylt. Poängen ligger i att det är två killar som äger båten och eftersom dessa är gay så finns det givetvis en kille på skylten. Såååå enkelt men för vissa blev det sååå invecklat... Nu tror jag du missar något. I första inlägget (som ofta kallas fråga på de flesta forum) visar du en bild av en vanlig skylt till herrarnas toa och till den lägger du en text som är: Hmmm... Så vad ville du fråga med detta inlägg? Och om det inte var en fråga utan du tycker det är väldigt kul att visa olika gay-attribut kanske du behöver vara tydligare med detta. En skylt till en herr-toa är inte ett vanligt gay-attribut. Så att de flesta inte förstod "poängen" är inte så konstigt. Själv har jag ännu inte förstått vad som var poängen så "Sååå enkelt..." var det ju inte. Eller är det jag som har missat något? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 64 Postad 15 September , 2014 Kanske är det kulturskillnader ? Men i Shanghai kan det se ut så här på toadörren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 84 Postad 15 September , 2014 (redigerade) Den här? Redigerad 15 September , 2014 av -PLM- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 15 September , 2014 Ett par handdukar kanske vore fint också, märkta så man vet vems som är vems? 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita Postad 15 September , 2014 Trodde att poängen skulle förstås men den gick några förbi. Skylten sitter på den vackra mahognydörren till den nyrenoverade toaletten på vår 31´a. En toalett och en skylt. Poängen ligger i att det är två killar som äger båten och eftersom dessa är gay så finns det givetvis en kille på skylten. Såååå enkelt men för vissa blev det sååå invecklat... Det innebär att om ni nån gång har kvinnliga gäster ombord som behöver använda dasset, så kommer de finna ett rum med urinfläckar lite varstanns och locket öppet... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2014 Aja... så svårt var det nog inte att fatta. Trodde att poängen skulle förstås men den gick några förbi. Skylten sitter på den vackra mahognydörren till den nyrenoverade toaletten på vår 31´a. En toalett och en skylt. Poängen ligger i att det är två killar som äger båten och eftersom dessa är gay så finns det givetvis en kille på skylten. Såååå enkelt men för vissa blev det sååå invecklat... Nu tror jag du missar något.I första inlägget (som ofta kallas fråga på de flesta forum) visar du en bild av en vanlig skylt till herrarnas toa och till den lägger du en text som är: Hmmm... Så vad ville du fråga med detta inlägg? Och om det inte var en fråga utan du tycker det är väldigt kul att visa olika gay-attribut kanske du behöver vara tydligare med detta. En skylt till en herr-toa är inte ett vanligt gay-attribut. Så att de flesta inte förstod "poängen" är inte så konstigt. Själv har jag ännu inte förstått vad som var poängen så "Sååå enkelt..." var det ju inte. Eller är det jag som har missat något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser