markusfiner 0 Postad 9 September , 2014 Hejsan! Min motor har tänt sin sista gnista, puffat din sista puff, gått sin sista runda... Därmed behöver jag komma över ett nytt longblock. Är det någon som har några tips om vart i Sverige (eller utomlands för den delen) man får bra motorer för en rimlig peng. Det är en VP 4,3gl som gett upp. Jag köper helst ett nytt longblock och flyttar befintliga marina delar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 10 September , 2014 (redigerade) Hej Kolla med Michigan Motorz i USA dom har bra priser.Du får mycket för pengarna. www.michiganmotorz.com Torgny Redigerad 10 September , 2014 av Torgny-3055 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Isakare 21 Postad 10 September , 2014 Kan inte länka på telefonen, men det finns på Blocket/Stockholm för 33.000:- villket i mina öron är småpengar när det gäller båtmotorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 486 Postad 10 September , 2014 Här är länken. http://www.blocket.se/stockholm/Helrenoverade_Longblock_43251429.htm?ca=11&w=1 Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 10 September , 2014 Kollade priset longblock från 1993-95 nyrenoverad 2 099 usd=14 693kr+27,3% tull och moms + frakt nytt balanshjul cirkulationspump, nytt marintoljetråg och rullkamsystem Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 12 September , 2014 Sorry skriver från mobilen.Ingår i priset.Nytt balanshjul cirkulationspump, nytt marint oljetråg och rullkamsystem. Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 16 September , 2014 Hittade ännu bättre deal åt dig 2099 usd. Hos center state engine.www.centerstateengine.com gå in på online store så hittar du 4.3l motorer. Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Djungelmannen 0 Postad 18 September , 2014 Hittade ännu bättre deal åt dig 2099 usd. Hos center state engine.www.centerstateengine.com gå in på online store så hittar du 4.3l motorer. Torgny Mercruiser har fabriksrenoverade longblocks, håller absolut högst kvalitet. Dessutom får du garanti på grejorna. Kolla med en Mercuryhandlare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 21 September , 2014 För det priset på fabricksrenoverade longblocks i svergie får du en helt ny motor för i usa och med bra garanti .Du får också garanti på fabricksrenoverade i usa. Helt ny motor 4,3 L Vortec 2995 usd . passar från 1982 -2009 måste ha elektrisk bensinpump. Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 24 September , 2014 Jag satt i en ny vortec i min 91a kostade installerat och klart 45000. Motorn köpt av anchora Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HanneZ82 9 Postad 24 September , 2014 Garanti eller inte garanti känns orelevant när man köper en motor i usa. Felet kommer upptäckas nästa sommar och sedan skall motorn ur och sedan skeppas till USA? Det känns inte rimligt. Jag tycker snarare att om man kan montera själv och ej behöver support så köp från michigan. Behöver man support så köp från en vettig firma i Sverige. Har man ej tänkt montera själv så köp allt av en firma så det inte blir någon pajkastning senare angående vems felet är det prylarna inte lirar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser