Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
markusfiner

Var köpa VP 4,3gl longblock?

Rekommendera Poster

Hejsan!

Min motor har tänt sin sista gnista, puffat din sista puff, gått sin sista runda...

Därmed behöver jag komma över ett nytt longblock. Är det någon som har några tips om vart i Sverige (eller utomlands för den delen) man får bra motorer för en rimlig peng.

Det är en VP 4,3gl som gett upp. Jag köper helst ett nytt longblock och flyttar befintliga marina delar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Kolla med Michigan Motorz i USA dom har bra priser.Du får mycket för pengarna.

www.michiganmotorz.com

Torgny

Redigerad av Torgny-3055

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte länka på telefonen, men det finns på Blocket/Stockholm för 33.000:- villket i mina öron är småpengar när det gäller båtmotorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade priset longblock från 1993-95 nyrenoverad

2 099 usd=14 693kr+27,3% tull och moms + frakt nytt balanshjul cirkulationspump,

nytt marintoljetråg och rullkamsystem

Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry skriver från mobilen.Ingår i priset.Nytt balanshjul cirkulationspump,

nytt marint oljetråg och rullkamsystem.

Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade ännu bättre deal åt dig 2099 usd. Hos center state engine.www.centerstateengine.com gå in på online store så hittar du 4.3l motorer.

Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade ännu bättre deal åt dig 2099 usd. Hos center state engine.www.centerstateengine.com gå in på online store så hittar du 4.3l motorer.

Torgny

Mercruiser har fabriksrenoverade longblocks, håller absolut högst kvalitet. Dessutom får du garanti på grejorna. Kolla med en Mercuryhandlare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För det priset på fabricksrenoverade longblocks i svergie får du en helt ny motor för i usa och med bra garanti .Du får också garanti på fabricksrenoverade i usa.

Helt ny motor 4,3 L Vortec  2995 usd . passar från 1982 -2009 måste ha elektrisk bensinpump.

Torgny 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag satt i en ny vortec i min 91a kostade installerat och klart 45000.

Motorn köpt av anchora

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garanti eller inte garanti känns orelevant när man köper en motor i usa. Felet kommer upptäckas nästa sommar och sedan skall motorn ur och sedan skeppas till USA? Det känns inte rimligt.

Jag tycker snarare att om man kan montera själv och ej behöver support så köp från michigan. Behöver man support så köp från en vettig firma i Sverige. Har man ej tänkt montera själv så köp allt av en firma så det inte blir någon pajkastning senare angående vems felet är det prylarna inte lirar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...