Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Glenn85

Bytt impeller men får inte fram vatten?

Rekommendera Poster

Hejsan! Det är så att jag fick tummen ur och bytte impeller i min Johnson 50 vro årsm 91. Den verkar inte få fram vatten till utloppet uppe på motorn och tänkte börja med att kolla så att termostaten inte fastnat i stängt läge. Vart sitter termostaterna på dessa motorer? Motorn stänger av sig efter ca 1 minut och detta beror antagligen på överhettningsskydd?

Ursäkta om det blev lite luddig förklaring!

Om det är så att termostaterna i dessa inte fungerar som på en bil får jag nog riva ner växelhuset igen och kolla så att allt sitter korrekt.

Hoppas på några trevliga förslag

Mvh Glenn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan vara ide att riva växelhuset och ta en extra titt, vi bytte till ny impeller på en Yamaha i våras. Den nya impellern som inköpts på märkesverkstad hade fel innermått och snurrade inte med axeln. Så nu har vi kört en säsong till på gamla impellern som fungerat alldeles utmärkt.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du har en slang på knäet - lossa den, starta igen så kommer det kanske att fungera.. 

Det blir ett mottryck av avgaserna ner mot impellern/pumpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Kolla den lilla gummibussningen som ska täta mellan pumhus upp till kanalen,som går upp till motorn, hade samma fel, fick fila kanalen lite som ska vara lite konisk, sen blev det tätt, så nu är det bra tryck ur skvaller röret

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...