Allram 0 Postad 5 September , 2014 Säljare är säljare! Men någon måtta får det vara.Bestämt möte i morgon efter telefonkontakt i dag,bokade flygbiljett och anlände flygplatsen i Växjö med ett stort leende.Men det byttes snabbt mot ilska när Johan på "BUCKARDS BÅTAR"messade mig och sa att båten redan var såld... Han hade fått så bra bud som han inte kunde neka sa han,jag sa att han inte visste vad jag hade gett för bud!! Detta var den mest "ruttna" säljare jag varit med om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 September , 2014 Det är pengarna som styr, om du så åkt från andra sidan klotet. Även om det känns surt så den som slänger upp stålarna först får objektet. Säljaren har ju ingen aning om att du köper båten, har han då dissat den som viftade med stålarna för att vänta på dig och du också dissar båten så står han ju ev. med båten kvar. Jag skulle gjort lika dant i dagens läge när det är kärvt att få båtar sålda. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allram 0 Postad 5 September , 2014 Kunde väl iaf fått vara med och buda! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 479 Postad 5 September , 2014 Är man överens om en visning är det inte ok att sälja båten, särskilt inte om det är någon som kommer långt ifrån. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allram 0 Postad 5 September , 2014 Är man överens om en visning är det inte ok att sälja båten, särskilt inte om det är någon som kommer långt ifrån. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allram 0 Postad 5 September , 2014 Tack för det Mackey! Tycker det tillhör god kortym,speciellt när det handlar om en firma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 5 September , 2014 Nej det är inte Ok under förutsättning att man var överens om att träffas för eventuell affär och kunden är på väg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 6 September , 2014 Money rules... worldwide! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 6 September , 2014 Helt inne på Gelis linje. Förste man med stålar handlar så är det o även om jag egentligen inte tycker det behöver nämnas är jag alltid tydlig med att det är detta som gäller om nån vill komma o kolla om nån dag. Lika självklart meddelar man övriga intressenter så snart som möjligt när tillfället gått dom förbi vilket säljaren i detta fall verkar ha gjort. Precis detta hände vid en försäljning i somras, jag fick vända en snubbe som skulle kolla men spekulanten som inte hade lika långt o åka hann före o tog den. Inte blev den andre snubben sur för det, han visste ju va som gällde.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 6 September , 2014 Man bör göra upp om detta i förväg, d v s en överenskommelse. Är båten tingad eller inte? Om inte, trots resan och besväret, så bör det beaktas som en risk i förväg. Å andra sidan, den säljare som går med på tingning kanske får mer seriös och mindre prutbenägen spekulant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allram 0 Postad 6 September , 2014 Han kunde inte visa upp båten på fredagen,annars hade jag givetvis tagit ett tidigare plan upp.därför bestämdes det att han skulle höra av sig så fort han hade möjlighet att visa den på lördagen.Som egen person så var det det första jag fick lära mig som säljare,Håll vad du lovar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser