Lasse-L 341 Postad 3 September , 2014 Fick 9 av 10 rätt Några fågor tycker jag inte hör hemma i "vårat" båtliv. http://www.livetombord.se/artiklar/artiklar/20140425/quiz-har-du-koll-pa-de-klassiska-batarna/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 532 Postad 3 September , 2014 5 av 10 :-( Fast det var inte många frågor som man "borde" vetat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 3 September , 2014 (redigerade) Sex av 10, rätt nöjd med tanke på frågorna. Mackey Tillägg: Den andra var ju lite lättare och handlade kanske mer om sådant man bör kunna, 10 av 10. Redigerad 3 September , 2014 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan66smart 10 Postad 3 September , 2014 Med lite tur blev det 8/10. Ett par svar var ren chansning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 3 September , 2014 Oj..oj...detta är inte bra....eller typiskt mig. 2 rätt. På tjära av tall. Sedan prickade jag in Albin 25 för ett av barnen har en sådan. Klart jag missar när jag är totalt ointresserad av både Swanbåtar å vilket djur en viss Petterson har ombord. Om Slocum hade en ketch el yawl spelar heller ingen roll för mig å Maxi båtar har jag aldrig brytt mig om, samma för mätregler vare sig de heter R eller annat. Så egentligen får jag vara nöjd med mina 2 rätt. Sån är jag. Det ni! PS Of topic, jag är hemma från Biscaya2 seglatsen. :-)) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 4 September , 2014 5/10 på ganska nördiga frågor........några totalt ointressanta, men andra borde jag kunnat.....men 8/10 på quizen om Båtspråk............. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 507 Postad 4 September , 2014 10 av 10 på båtspråket. Det var inte så svårt. Mer knepigt i den andra, 6 av 10, fast jag kunde Jakobstad, för där har jag varit på studiebesök. Fråga är om inte antalet Maxi 77-or är en slamkrypare, för på maxisidorna säger de att det är drygt 3900 st tillverkade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser