Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Ljungbergarn

är KBV SD's bästa valarbetare? KBV's hot...

Rekommendera Poster

Var inte så blygsam nu. Jag tror du är snäppet bättre, Ljungbergar´n. Det är ju ändå du som knåpat ihop den här filmen på din kammare alldeles själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I filmen ljuger Ljugbergarn värre och sämre än de politiker han hatar så. KBV lade 5 msek på blåskontroller 2013 (räknar man in nivån som rådde innan 02-lagen är det 7 msek). Detta kan inte betraktas som "enorma belopp" som sägs i filmen. Det skall sättas i relation till KBV's budget på över 1000 msek eller underskottet på 133 msek. KBV's blåskontroller är en fjärt i kosmos. Till antalet var de drygt 1830 st förra året.

Genom uselt kampanjande fortsätter Ljungbergarn skapa opinion för lagen, samt omintetgöra förutsättningar för politisk diskussion. Som en riksdagsman och ledamot i Civilutskottet uttryckte det: "Kritiken mot lagen talar för lagen".

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller så gör man som jag och slutar debattera lagen för att man kommer ändå ingen vart. Men o andra sidan följer jag inte lagen heller och har inte för avsikt att följa den nästa sommar heller:)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt bekräftad källa har nu KBV fått 143 miljoner. Kan dock inte avslöja min källa än.

Så till Ljungbergarn och övriga negativister säger jag, ät skit!

Hittade en offentlig länk. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5943929

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt bekräftad källa har nu KBV fått 143 miljoner. Kan dock inte avslöja min källa än.

Så till Ljungbergarn och övriga negativister säger jag, ät skit!

Hittade en offentlig länk. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5943929

• På BryggSnack är du själv ansvarig för vad du skriver i dina inlägg.
  • Håll dig till ämnet, använd en trevlig ton och respektera att andra inte alltid tycker som du.
  • Posta inte INTE samma inlägg gång på gång.
  • Påhopp och oförskämdheter mot individer eller grupper accepteras INTE!
  • Uppmaning till brott är ej tillåtet.
  • "Bryggsnack" är en mötesplats för båtintresserade och inget annat.

Läs på forumreglerna

Utgår från att du själv inte äter skit och försökte var spydig. Tråkig med sådan attityd.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SD är lite dubbeltydiga, Ljungbergarn. Man vill se över lagen så man kan få ta några glas på sjön medan man kör båt, men samtidigt på sikt fasa ut alkohol - eller vad anser du, är allt solklart?
Källa, http://nyheter24.se/maktkamp24/776440-jimmie-akesson-skulle-helst-forbjuda-snus-cigaretter-och-sprit

Litet tips angående våra folkvalda:
Eftersom man inte vill få sparken från jobbet (dvs inte bli omvald) brukar det lovas rätt friskt inför valen; sådant som sedan "glöms bort" under mandatperioden, eller som skylls på "alla andra" eftersom "det blev förhandling om" vad-det-nu-var. Så, snälla: ta inte för stort allvar på vad som lovas i form av lagöversyner etc, det är ett kvalificerat röstfiske.

post-53200-0-62618900-1409833169_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tony Wiklander, som är den som tydligen tycker att KBV slösar med skattepengar på blåskontroller var väl han som åkte på semester till Thailand på skattebetalarnas bekostnad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ljungbergarn väljer sina filmstjärnor med omsorg kan man konstatera.

Jag försöker se logiken, kanske är det så här: Om man som politiker fifflar med skattepengar, så blir det mindre kvar till KBV's blåskontroller. Om KBV får ökade anslag så blir det mindre kvar till vården och massdöden exploderar i sjukhusens kulvertar.

Det är hursomhelst en uppenbar skillnad på hur man missbrukar skattemedel. Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...