Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Peter_K

Reservdelar Toyoset 2700

Rekommendera Poster

Har en värmare, en Toyoset 2700, som bränslepumpen verkar ha pajat på. I övrigt är den i fint skick. Hittar ingen återförsäljare av delar, varken i Sverige eller utomlands som kan tänkas skicka.

Har varit i kontakt med Värmardoktorn som inte hade delar - längre...

Någon som har förslag vart man kan vända sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Heter den månne Toyoset NS 2700 så borde väl toyotomiusa.com kunna hjälpa dig? De har iaf manual till densamma för nedladdning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har letat igenom hela deras hemsida utan framgång. Får prova att skicka ett mail kanske...
Tack för tips, och hoppas på fler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyfter tråden då jag inte fått svar på mailet och sjösättning närmar sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Letade lite till och hittade ingenting.

Sånt kan göra lille KillerBoo irriterad och envis, så även i detta fallet. Alltså letade jag lite mer. Och lite mer. Sen ytterligare lite mer. Resultatet blev detsamma. Inte ens Toyotomi i Japan nämner luftvärmare någonstans på sin sida. Någon på något forum hade försökt maila Toyotomi USA utan att få någon respons. De har dessutom nu helt tagit bort den info om 2700 de tidigare hade på sin hemsida. Alla, åtminstone de första 4 sidornas, sökresultat på Google slutar med döda länkar eller på startsidor utan vidare hänvisningar. Det verkar helt enkelt som att tidigare återförsäljare helt släppt taget om Toyotomis gamla luftvärmare efter att de slutat(?) tillverkas av Toyotomi Japan.

Finns det ingen möjlighet att ersätta pumpen med någon helt annan? I nån tråd här på MG var det ju någon (Pentax möjligen) som bytte till någon standardpump i en Ardic, eller om det var en Wallas?). Själv bytte jag glödspiral i min Ardic till ett random Biltema glödstift efter att spiralen gått av. Veken körde jag glasfibermatta för noll kostnad istf att beställa fr Värmedoktorn.

Anyhow, lycka till. Det ser ut som om en värmare kommer att behövas att döma av det "fina" vårvädret vi begåvats med....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för att du också söker. Jag är ju också sådär envis, och har kommit till ungefär samma slutsats. Ska börja med att plocka ut värmaren ur båten i helgen och sedan demontera pumpen och försöka få liv i den, plan B är att göra en Frankenstein-värmare ungefär som du beskrev med en pump från t ex Biltema eller annan värmare...

Vet inte när den slutade tillverkas - men den jag har var billig och aldrig monterad, och den funkar ett kort tag och är svårstartad, och vad jag kan se (och höra) verkar det vara pumpen som trilskas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...