Fiberform24DC 1 Postad 2 September , 2014 Hej, Har en gammal Fiberform 24DC med en Penta AQ200D som beter sig väldigt konstigt. När man gasar på så ”morrar” motorn och vibrerar samt att den inte vill varva nämnvärt, ibland kan den få ”frispel” och varva 3000RPM. Har bytt följande saker för att komma vidare: FördelarlockRotorKondingBrytareTändstift Tändspole med resistorNytt batteriRenoverat förgasaren (Rochester 2GE) Har sett att några av kablarna är "svarta" när man skalar dom så jag misstänker att det kan vara så att det har vart nån kabelbrand eller liknande.... Ska jag byta ut alla kablar så de är fräscha och hoppas på att det löser problemet eller finns det något mer som jag kan kolla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 2 September , 2014 Ett kompprov och kontroll av förtändning kan ju vara på sin plats. Kolla även att det inte är vatten i soppan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiberform24DC 1 Postad 2 September , 2014 Ett kompprov och kontroll av förtändning kan ju vara på sin plats. Kolla även att det inte är vatten i soppan. Hej! Inget vatten i tanken, kompprov kan ju vara en idé och förtändningen är kontrollerad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiberform24DC 1 Postad 3 September , 2014 Har även funderat ett tag på att byta motor och undrar om dom det skulle kunna gå och byta ut min AQ200D mot en AQ271A, har ett DP drev idag. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser