Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
erikc

bränsleförbrukning sea ray 330

Rekommendera Poster

Hej. Jag har nu en sea ray 240sd som jag tycker är en underbar båt. Då vi är en stor familj 2 vuxna 4 barn så blir det väldigt trångt. Vi har därför börjat titta efter större båt. Har tittat på en sea ray 330 sd. Underbart utrymme som skulle passa oss. Är fundersam på bränsleförbrukningen. Övriga kostnader har jag koll på. Båten har 2 st mercruiser 7.4 mpi och bravo 3 drev. Har kollat forumet för att få en uppfattning men inte hittat något som stämmer in riktigt. Någon som har en sådan eller liknande båt och kan ge mig lite fakta så vore jag tacksam. MVH Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just denna Sea Ray år ovanligt plattbottnad för att vara en Sea Ray så den går relativt lätt. Tror den ändå vill ha ca 4-4.5L/distans i marschfart

Redigerad av Capitan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok tack för svaret. Det är ju en skvätt. Blir det motsvarande när man kör i ca 5-7 knop också. Kan man ev. köra på 1 motor då eller drar den väldigt snett då? Om den har ett plattare skrov går den då sämre i grov sjö. Min 240 tycker jag klarar av grov sjö väldigt bra vilket är ett plus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill minnas att den är 17 grader i skrovet vilket ska räcka till att den går helt ok i lite sjö.

Förbrukning i 5-7knop har jag ingen aning om :)

Visst går det att köra en maskin. Den med servopump för styrningen då givetvis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...