Gaskon 17 Postad 29 Augusti , 2014 Tittat på en beg.båt med oerhört många hologram poleringsrosor. Är detta något man fixar vid nästa polering? Eller blir det ett jättejobb då man måste rubba ? Tacksam om någon med erfarenhet av detta kan uttala sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 29 Augusti , 2014 Din fråga är inte jättelätt att svara på då vi inte ser hur djupa rosorna är. Även med en bild kan det vara svårt att bilda sig en rättvis uppfattning om problemet. Om du känner med en nagel över ytan och du inte känner några repor skulle jag gissa att det går relativt enkelt att polera bort under förutsättning att gelcoaten inte är för tunn. Förutsätter här att det handlar om en plastbåt. Angående rubriken så tror jag inte det är en dålig poleringsmaskin som är skälet till rosorna. Snarare den som hållit i maskinen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 29 Augusti , 2014 Tittat på en beg.båt med oerhört många hologram poleringsrosor. Är detta något man fixar vid nästa polering? Eller blir det ett jättejobb då man måste rubba ? Tacksam om någon med erfarenhet av detta kan uttala sig. Oftast beror det på att man polerat med en enkeltriss maskin. För att få bort dessa efter man polerat måste man ha en dubbeltriss maskin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaskon 17 Postad 29 Augusti , 2014 Så då är det troligt att man kan fixa det på vårpoleringen med en dubbeltriss maskin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 29 Augusti , 2014 Går att få utmärkt resultat med en maskin med bara en trissa. Bara man vet vad man gör. Om det är troligt att det går bort vid vanlig, korrekt, polering avgörs, återigen, av hur djupt rosorna går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 30 Augusti , 2014 Recondar några bilar varje år och då jag kört polering med roterande enkeltrissmaskin så är det nödvändigt att städa efter med oscilerande dubbel/enkeltrissmaskin för att få bort hologram/polerrosor samt lyfta glansen ett snäpp till. Men såklart en båt/bil är ju inte samma sak att polera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HanneZ82 9 Postad 4 September , 2014 Recondar några bilar varje år och då jag kört polering med roterande enkeltrissmaskin så är det nödvändigt att städa efter med oscilerande dubbel/enkeltrissmaskin för att få bort hologram/polerrosor samt lyfta glansen ett snäpp till. Men såklart en båt/bil är ju inte samma sak att polera. Nej det är inte nödvändigt. Det beror givetvis på hur pass grov trissa/polermedel samt hastighet hur man för maskinen. Hur långt är det där snöret egentligen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 27 September , 2014 Som sagt, ja, svårt att svara på men som tidigare sagt, dubbeltriss och rubbing. I regel funkar det även med enkeltriss och medium skumgummi, OBS ej lamull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser