Gå till innehåll
onsdag 25 september 2024
searay230sundancer

Eniro på sjön

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Är det nån som har fått eniro på sjön offline kartor att fungera?

Isf vore ja tacksam för lite instruktioner ang detta. Har inte hittat nån sorts instruktion om hur man använder appen. I dett fall till android.

 

Tacksam om ni vill dela mer er av era erfarenheter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har till Ipad, först måste man betala för den funktionen ca 130 kr. Man markerar ett område i sjökortet och detta laddas ner. Ta inte större område än du har användning för då det tar plats.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det hade varit en fördel om det hade framgått någonstans vilka områden som finns med i appen. Slutade med att jag installerade den bara för att inse att den sjö där jag har min båt inte fanns med på kartan och så avinstallerade jag den igen.

 

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det hade varit en fördel om det hade framgått någonstans vilka områden som finns med i appen. Slutade med att jag installerade den bara för att inse att den sjö där jag har min båt inte fanns med på kartan och så avinstallerade jag den igen.

 

/Daniel

 

Eniros sjökort täcker samma områden som det finns sjökort från sjöfartsverket. http://www.sjofartsverket.se/sv/Snabblankar/Kartviewers/Se-pa-sjokort-/

 

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker det hade varit en fördel om det hade framgått någonstans vilka områden som finns med i appen. Slutade med att jag installerade den bara för att inse att den sjö där jag har min båt inte fanns med på kartan och så avinstallerade jag den igen.

 

/Daniel

 

Eniros sjökort täcker samma områden som det finns sjökort från sjöfartsverket. http://www.sjofartsverket.se/sv/Snabblankar/Kartviewers/Se-pa-sjokort-/

 

Hälsningar Ove

 

 

Aha. Ja, då skulle det ju ha varit ännu enklare för dem att bara nämna det i informationen i Play store...

 

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag tycker det hade varit en fördel om det hade framgått någonstans vilka områden som finns med i appen. Slutade med att jag installerade den bara för att inse att den sjö där jag har min båt inte fanns med på kartan och så avinstallerade jag den igen.

 

/Daniel

 

Eniros sjökort täcker samma områden som det finns sjökort från sjöfartsverket. http://www.sjofartsverket.se/sv/Snabblankar/Kartviewers/Se-pa-sjokort-/

 

Hälsningar Ove

 

 

Aha. Ja, då skulle det ju ha varit ännu enklare för dem att bara nämna det i informationen i Play store...

 

/Daniel

 

 

Man kan även gå in på http://kartor.eniro.se/ och till höger välja sjökort så kan man enkelt se sjökorten...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den funkar rätt smidigt på iPad för lite soffnavigering och lägga upp rutter (när man väl kom på tekniken med att addera nya punkter med plusknappen mellan två existerande punkter samt hur man raderar alla de punkter som kommer till av misstag). Med tvåfingergreppet är inutzoomning extremt enkelt och snabbt.

 

Sen syns skärmen sisådär en solig dag ute tyvärr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter omstart av androidluren försvann Eniros På sjön. Hittar nu bara en betalversion att ladda ner. Den gamla var bra av position. Kan tänka mig att betala för betalvarianten men den sågas av användarna. Gratisvarianten hade bättre betyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur tar man bort rutter? Hittar det inte på Androidversionen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...