hell_onion 0 Postad 27 Augusti , 2014 har snöat in mig på att köpa en ockelbo c20. gillar det mesta med båten framför allt det 2 delade kapellet. finns det några liknande båtar med 2 delade??? tänker mig att det kan vara najs för ungarna om det blåser att dra upp halva kapellet så blir det som en hardtop...eller??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 27 Augusti , 2014 har snöat in mig på att köpa en ockelbo c20. gillar det mesta med båten framför allt det 2 delade kapellet. finns det några liknande båtar med 2 delade??? tänker mig att det kan vara najs för ungarna om det blåser att dra upp halva kapellet så blir det som en hardtop...eller??? Om du nu snöat in på just Ockelbo så tycker jag att DC 21 an är bra mycket trevligare, snyggare bättre utrymmen samt bättre planlösning och mera lättdriven. Andra modeller klassiska är ju windy draco fjord och nimbus dc.[attachment Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hell_onion 0 Postad 27 Augusti , 2014 egentligen är det nog inte c20 som är så speciell... mera upplägget på hela båten. lite ruff så man kan sova i någon natt om man känner för det, soffa längst bak och lagom stor och det 2 delade kapellet så det inte blåser så om man är ute och det blir pissväder. dessutom tyckte jag dem låg bra i pris på blocket... är nog det som jag gillar mest med den, men finns det likvärdiga så är jag öppen för förslag dc21 har jag tittat lite på men speciellt ordentligt... ska nog fördjupa mig lite... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 27 Augusti , 2014 Gamla båtar, oftast lika gamla motorer. Ryds Natica är en liknande kabinbåt med praktiska utrymmen. Utombordare vilket ger mer plats, dessutom billigare och enklare att byta ut NÄR det rasar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 27 Augusti , 2014 Gamla båtar, oftast lika gamla motorer. Ryds Natica är en liknande kabinbåt med praktiska utrymmen. Utombordare vilket ger mer plats, dessutom billigare och enklare att byta ut NÄR det rasar. Det finns gott om DC 21 or med nya motorer bara kolla runt många som bytt, men visst det finns det motsatta med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser