Jas65 2 Postad 26 Augusti , 2014 Hej Undrar lite om det med typning, främst hur många pers en båt är godkänd för. Räknas barn som vuxna, dvs om en båt är godkänd för 5 personer så inkluderar det även småttingar eller räknar man vikt per person som man ex gör på en bil, vuxen = 70 kg. Med vänlig hälsning jas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 26 Augusti , 2014 Oftast brukar det väll stå antal eller vikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 27 Augusti , 2014 Oftast brukar det väll stå antal eller vikt. På min står det också bara antal personer. Sex personer står det. Men det är klart, räknar man då efter enbart vikt så borde man kunna anta att ett barn kanske väger hälften så mycket som en vuxen, så då borde det kunna vara jag och tio ungar på båten. Fast det vill jag nog inte... /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 27 Augusti , 2014 På min står det 8 pers jag tror att det beror på att det finns 8 sittplatser vid gång och då har man räknat med 4 på aktersoffan så det kan ju inte vara några tjockisar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jas65 2 Postad 29 Augusti , 2014 Ok, tackar för svaren, har fått min Uttern nu så jag skall undersöka närmare vad som står. Med vänlig hälsning Jas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser