Trittan 0 Postad 24 Augusti , 2014 Hej. Jag har en Yamaha 30 -85 som av någon anledning inte vill varva ur ordentligt. Det känns som att den går tungt och vid full gas så skall den gå mycket bättre. Jag bytte cdi box förra året men har knappt använt båten sedan dess. Nyligen så bytte jag även tändspole och tändstift. Om jag har fullt gaspådrag så händer inget extra om jag pumpar på gummibälgen för att se om den behöver mer bensin. Drar jag ut choken så dör motorn nästan direkt. Någon som haft liknande problem eller har tips på felsökning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wiri 2 Postad 25 Augusti , 2014 Är motorn stark i övrigt? typ från tomgång å sen ge fullt,är den slö då oxo eller är det bara att den inte vill varva ur? gick den bra innan eller har du nyligen köpt den? för har den gått bättre beror det ju inte på fel propeller,det är inte så att någon plugg i båten släppt så du har massa vatten mellan skroven så båten bara är väldigt tung? Prova att sätta tillbaks dom gamla stiften om du har kvar dom.har du rätt elektrod avstånd på stiften? dålig jord till tändspolen.eller helt enkelt skit i förgasaren, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trittan 0 Postad 26 Augusti , 2014 Är motorn stark i övrigt? typ från tomgång å sen ge fullt, är den slö då oxo eller är det bara att den inte vill varva ur? gick den bra innan eller har du nyligen köpt den? för har den gått bättre beror det ju inte på fel propeller, det är inte så att någon plugg i båten släppt så du har massa vatten mellan skroven så båten bara är väldigt tung? Prova att sätta tillbaks dom gamla stiften om du har kvar dom. har du rätt elektrod avstånd på stiften? dålig jord till tändspolen. eller helt enkelt skit i förgasaren, Tack för ditt svar. Motorn är stark i övrigt så från tomgång till fullt så är den som normalt den vill helt enkelt inte varva ur. Den har gått bra innan och det är min fars gamla åt så jag vet hur bra motorn kan gå. Känns som att det skulle vara en plugg eller liknande så det kommit in vatten i skrovet men jag kan inte finna någon. Vet ej hur det är med min båt en Uttern 495 från 80 talet hur den är konstruerad. Skall testa gamla stiften i helgen, jorden skall vara ok till tändspolen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stewe 20 Postad 26 Augusti , 2014 Hur är det med beväxning i botten? Det krävs väldigt lite för att det ska gå betydligt trögare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trittan 0 Postad 26 Augusti , 2014 Den är helt ren. Sjösatte den för 3 dagar sen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser