Viktor94 0 Postad 24 Augusti , 2014 Nu är båten uppe för säsongen och nu ska den då lakeras här i höst. Är i valet och kvalet om jag ska använda biltemas färg eller om man ska gå på någon mer känt märke tex, double coat som man rollar på. Var inne på deras hemsida och det är en hel vetenskap vad man ska ha och inte ha, någon som har erfarenhet av detta ? Färgen kanske verkligen är något som det är värt att lägga pengar på, både hur den är att arbeta med men också hur den står sig. . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 24 Augusti , 2014 Hej, sök i forumet. Finns massor med tips, råd och bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 24 Augusti , 2014 Underarbetet är ju alltid det viktigaste oavsett vilken färg du väljer, och det är ju där jobbet ligger. Har målat om några båtar med Internationals 2K-färg. Skulle jag måla om nån båt nån mer gång blir det tveklöst Double Coat http://www.de-ijssel-coatings.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Viktor94 0 Postad 24 Augusti , 2014 ja det börjar luta mer och mer mot double coat faktiskt det känns som alla man pratar med är nöjda med deras produkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 24 Augusti , 2014 Det som kan va känsligt - fast det är temperaturen vid målningen. Fast det gäller för alla färger. Har för mig att man skall späda vanlig 2K-färg vid låg temeratur En av ägarna till Smögenvarvet målade sin båt i en allt för kall lokal. Han fick slipa ner och måla om är han höjt temperaturen. Har för mig att han sa till 16 grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser